Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 16 februari 2014

Jag jobbar på det...

Som ni kanske vet så har jag äntligen kommit igång med att skriva och läsa affirmationer igen, vilket känns så otroligt "empowering" att göra!! (Finns det nåt bra ord på svenska för empowering? Jag kan inte komma på nåt, men hoppas att ni vet vad jag menar).
För dig som inte vet vad en affirmation är eller hur man affirmerar men gärna vill veta det så kan du läsa mitt blogginlägg från den 29 januari i år, och dit kommer du lättast genom att klicka HÄR!
Moving on...
På facebook (mitt vanligaste ställe att "stjäla" bilder från) hittade jag denna:
Så himla sant! Nu när jag sitter i Da House (det är i stort sett alltid där jag sitter när jag affirmerar) och läser mina egna ord, skrivna som om de redan var sanna (vissa ÄR redan sanna, men jag har med dem ändå för att öka känslan av att allting är möjligt) så känner jag verkligen hur dåligt jag mår när jag går emot mig själv! Kontrasten blir så stor när jag jämför!
Men det är väl det som är problemet! Vi jämför inte!!
Hur många av oss går runt i samma gamla invanda mönster - dag ut och dag in - utan att reflektera över att vi vill något annat, något nytt!?! Vi har gjort det så länge så vi nästan tror att vi mår bra!
Men innerst inne vet vi sanningen... nånting pockar på! Men vad gör vi (oftast)? Känner vi efter riktigt noga VAD det är vi känner? Gör vi något konstruktivt för att ändra på vår situation? Handen på hjärtat: hur många gör det? De flesta av oss reagerar istället med att DÖVA den här känslan; med godis, mat, alkohol, shopping - you name it!

Att affirmera ger istället den här känslan av enpowerment - du tar tillbaka din makt att förändra, din makt över dig själv! Det börjar lite lågmält med att du känner att du blir gladare. När du blir glad får du energi, När du får energi orkar och vill du göra något. När du gör något så börjar saker att hända i ditt liv! Då SKAPAR du ditt liv! Och det är precis det jag håller på med! Jag jobbar på det...! :D
Och apropå skapa så har jag skapat en facebook-grupp som heter: "Förbättra ditt liv med Affirmationer/Kreativ Visualisering" där du gärna får gå med om du vill bli inspirerad och få hjälp med att Affirmera! Klicka HÄR så kommer du dit!

Gå med vettja!! Tillsammans hjälps vi åt att skapa våra liv så som vi vill ha dem!!

Anneli.

Inga kommentarer: