Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 4 februari 2014

Tyst var det här!

Hallå ute i cyberrymden!
Eller... NI är ju inte i cyberrymden - och inte jag heller, men på nåt sätt ur nåt perspektiv är det väl där vi möts... eller!?!

I alla fall, idag tänkte jag bara tala om att det kommer att bli tyst här ett några dagar framöver. Ja, inte för att bloggen har för vana att väsnas direkt... men vad jag menar är att jag kommer med största sannolikhet inte ha tid att blogga de närmaste dagarna! Det är hektiska dagar jag har framför mig, med början direkt efter jobbet imorgon!
Min målar-kompis (han som hjälpte mig att tapetsera om i Da House i somras) och min äldsta syrra kommer och hämtar mig på jobbet för vidare färd mot Ludvika och Lillkyrkan där min älskade tvillingsyrra ska spela Karin Boye i en musikal. Efteråt åker vi hem till syrran och sover över. Jag har tagit ledigt från jobbet på torsdagen så att det ska funka.

På fredag ska jag åka till Vikarbyn (utanför Rättvik) på en kurs/träff med andra Sociala företagare, och när jag kommer hem igen ska jag förbereda för min födelsedag som infaller på lördag! :D Som vanligt kommer jag att ställa till med kalas för kompisgänget, så det blir till att baka nåt smaskens på fredagskvällen!
Så som ni förstår har jag fullt upp, och tyvärr är det bloggen jag kommer att behöva bortprioritera..!! :-(

Om ni saknar mig för mycket så får ni väl läsa gamla blogginlägg så länge!! :P But I'll be back - promise!!

Under tiden som jag har annat för mig så har jag ett litet uppdrag till ER!!! Jag tänkte att jag skulle be er skriva olika ämnen som ni vill att jag ska skriva om. Vad vill ni läsa om här på bloggen?
Skriv nu inte "Kärnfysik" eller "Gruvbrytning" eller nåt sånt som jag inte vet ett skvatt om!! Kanske mer om mig och mitt liv eller annat ni tror att jag kan skriva om/svara på! Eller kanske bara ge mig en bloggtitel som jag kan skriva fritt ikring...!?
Skriv i kommentarsfältet här på bloggen är ni snälla (alltså INTE på facebook)!!

Det här ska bli spännande!! Man vet ju aldrig vad ni hittar på...! :P

Anneli.

4 kommentarer:

tantista sa...

Okej, jag skall inte föreslå gruvbrytning som bloggämne... men KVANTFYSIK blir det!! Så här: Du sitter på tåget till Stockholm. (Bilen är sönder.) Du somnar en stund och när du vaknar sitter det en tonårstjej mittemot dig och lyssnar på ett kassettband. Du stirrar på henne. Du inser att ni har hamnat i nån sorts time warp tillsammans (att man aldrig kan lita på SJ): Hon är Anneli Sjögren, 15 år, och du, du är ju Anneli av år 2014. Hon stirrar tillbaks men frågan är om hon fattar vem du är eller om hon bara undrar om du fått glosoppa till middag;)

Vad gör du, vad säger du? Pratar ni resten av färden? Avslöjar du din identitet för henne? Tillbringar ni dagen tillsammans när tåget når fram? Vart beger ni er isåfall tillsammans? Osv osv. Ni har dagen och kvällen på er innan ni halkar tillbaka till era vanliga platser i rumtiden och måste skiljas.

Skriv gärna i novellform, om du tycker att det passar.

Anneli Sjögren sa...

Wow tantista!! Vilken härlig utmaning!! :D Den kommer jag att få fundera lite på men sen kommer den!! :D
Tack för idén!! <3 <3 <3

tantista sa...

Vassego! Skall bli jättekul att se vad du kommer upp med så småningom! :D <3 <3 <3

Anneli Sjögren sa...

:P Ja det ska bli spännande tycker jag med!! :D Man vet aldrig vad som kommer ur min fantasi när den får härja fritt!! :D