Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 9 augusti 2013

Anneli i ett nötskal

En bild säger mer än tusen ord säger man ju och det ligger nog mycket i det! (Men man får ju vara medveten om att det långt ifrån säger allt!)
Jag tog ett foto på min bokhylla ute i Da House idag. Eller rättare sagt på en av hyllorna i bokhyllan! De senaste dagarna har jag ju ägnat mig åt att bland annat plocka upp alla mina böcker och försökt hitta ett bra system för vilka böcker som ska stå ihop för att de handlar om liknande saker, som t ex böcker om hälsa med vegetarisk mat, rymden, universum (och UFO:s!) med astrologiböcker o s v. 

Ett hyllplan ser lite annorlunda ut - d v s inte fullproppat med böcker. Det började med att jag bara lade saker där som jag inte visste riktigt var jag skulle göra av och när alla böcker hade fått sin plats på nån av de andra hyllorna så fanns där följande saker:
4 Tarotlekar, 2 böcker om Tarot, en liten bok om Amma (en indisk "guru") och min pappas konfirmationsbibel. Jag tittade en stund på alltihop och tog sen upp bibeln. Det kändes nästan som att häda att låta den ligga tillsammans med det andra, men var skulle jag göra av den?? Jag är ju inte religiös även om jag har en tro på nån slags högre makt, och det där är ju min pappas konfirmationsbibel som jag är väldigt rädd om!
Efter att ha stått en stund med bibeln i hand lade jag tillbaka den igen. Jag tyckte att den skulle få ligga kvar där trots allt! Alla de där sakerna är faktiskt väldigt representativa för mig! I min värld finns det ingen motsättning i att plocka "russinen ur kakorna": lite go'bitar ur Indisk visdom, andra go'bitar från hednisk tradition och så krydda det med lite kristendom!
Et voilá: Anneli i ett nötskal! :D Förresten ska jag nog ställa dit några kristaller också så blir det ännu mera jag...! :P

Anneli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är just sådana här foton och texter som får mej att vilja möblera om Sveriges karta och förminska avståndet till Avesta..........

Anneli Sjögren sa...

Åh va gullig du är!! TACK!! ♥
Ja, det är synd att det är så många mil emellan oss, men det finns ju tåg och vägar, så nån gång hoppas jag att vi kan träffas!! :D