Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 27 juni 2012

Dags att hålla tummarna igen...

Nu behöver jag er hjälp!! Jag behöver era tummar!!
Imorgon kl 13.00 ska vi; d v s Södra Dalarnas Serviceteam, Socialt företag, ha möte.
Som jag har berättat om tidigare så sitter Nettan och jag inte kvar i styrelsen (för då kan vi inte få lönebidrag) och Eva och Ulf har tagit våra platser istället. Ulf är en "gammal räv" som har jobbat på kommunen med miljöfrågor och fortfarande har sina "tentakler" in i "maktens korridorer", och imorgon på mötet så hoppas vi att han har goda nyheter, d v s att kommunen köper tjänster av oss så vi får in det startkapital vi behöver för att komma igång! Vi skulle ju eventuellt få jobba som bussvärdar t ex.
Jag vågar inte ha några stora förhoppningar - känner att jag är lite rädd att bli besviken... men självklart kan jag inte låta bli att hoppas på positiva besked ändå!! Så där lite försiktigt...!! :P
Så snälla!! Håll alla tummar ni har imorgon (eller kanske idag när ni läser detta...) kl 13.00!!

Annars går livet sin gilla gång.. Det händer inte så mycket. Jag försöker ta det lugnt; sover rätt mycket och sitter alldeles för mycket på facebook... Sitter mest och spelar Bejeweled Blitz... orkar inget annat!!
Längtar efter Bröderna Bus som fortfarande är i Stockholm, men på söndag ska jag ner och hämta dem och passa på att fira min dotter Ylvali som blir 21 år! :D

Så som ni förstår så blir det inte så mycket att skriva om just nu, men jag lovar att uppdatera er om hur mötet går imorgon!! :D

Tills dess: Adios, Farewell, Au Revoir och Auf Wiedersehen!!

Anneli.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ÄrkePullan!! självklart ska jag hålla alla mina tummar för er!! jag hoppas hans makt i korridorerna lyckas!! hålla alla förväntningarna öppna!! ;) ta hand om dig nu tills vi snart möts!! storKramar från etuna!! Mary the fairy!

Tina sa...

Håller tummar och tår på att de blir som du önskar!! =) <3

Anneli Sjögren sa...

"Anonym": Ärkepulla??? Hmmm...!! ;-)
Men Tack!! Ska strax skriva ett blogginlägg om mötet!! :D
Kram på re' Mary the fairy!!

Tack även till dig Tina!! Skönt att ha några som hjälper till!! :D