Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 8 juni 2012

Det här är Jag!

Hej bloggen!! Hej alla bloggläsare!! Long time - no see...!!

Förklaringen till frånvaron är att jag är så sjuuuukt trött!
Ni som följt bloggen ett tag vet att jag vid flera tillfällen klagat på den här förbaskade tröttheten, men nu tar det banne mig priset!! Hela veckan har varit otroligt seeeeg! Jag kan knappt hålla upp ögonen och det är skitjobbigt att vara så här trött!! Jag blir alldeles ledsen, arg och frustrerad!!
Och ni vet ju vad man säger... "En olycka kommer sällan ensam". Det heter så av en anledning: det är sant!!
I måndags ramlade jag och slog mig rätt illa...! Slog i vänster höft och knä, vred till ena foten och slog i höger tumme så illa att jag fortfarande har ont och har blåmärken!
Igår var det dags igen; jag skulle hindra en katt från att rymma ut och slet upp vänstra ringfingrets nagel tvärs över så det började blöda och nageln hängde och slängde... Det var vääääldigt lite skönt kan jag säga utan att överdriva!!
Till detta kommer som grädde på moset "livets alla små djävligheter" som t ex olika stressmoment, stora utgifter och små inkomster...! :-(
När jag tycker att livet känns extra jobbigt brukar jag säga "väck mig till våren", men nu ÄR det ju vår, så vad säger man då?? -_-

Äsch!! Vet ni vad? Jag orkar inte tänka på eländet!! Nu har jag fått klaga lite (tack för att ni "lyssnade") så nu vill jag berätta något roligare:
I tisdags var ju sista kursdagen för terminen på Handledarutbildningen och då skulle vi ju få svar på den där personlighetstesten vi gjorde, och det var spännande läsning!!
Testet var ett s k Myers-Briggs Type Indicator och visade vilken av 16 olika personlighetstyper man är - illustrerad av 4 bokstäver. Vi skojade och sa att vi skulle få vår diagnos! :D Jag fick bokstavskombinationen ENFP och det som stod om min typ var slående rätt så som jag faktiskt är!!
Bl a stod det att ENFP-profiler "tycker illa om rutin, tidsplaner och struktur och lyckas vanligtvis undvika sådant" Hahahahaha!! :D Det är jag i ett nötskal!! :D
Ja, det stod en hel del mer förstås och det allra mesta var en riktigt träffande beskrivning av mig, men det blir för långt att skriva om - den energin har jag helt enkelt inte...!

Nu ska Janne och jag ta det lugn resten av kvällen och kanske se en film tillsammans!! Förutom katterna så är vi faktiskt ensamma hemma!! Bröderna Bus är precis på väg till Stockholm för att fira en kusin som fyller 20 år, och de kommer inte hem förrän på söndag! :D Lugnt och skönt hemma med andra ord!! :D Riktigt välbehövligt för min del...!!

Ha det så bra allihopa! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: