Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 9 juni 2012

Raw Power!

Idag trotsade jag min trötthet och tog med Janne och mina svärföräldrar på en sväng till Falun.
Vad var i Falun då kanske ni undrar. Jo: Seasidefestivalen!
Och på Seasidefestivalen fanns mina polare Kenth och Gina som serverade Super Duper delikat Raw food!
Här ovan står Kenth och pratar Raw food med någon som inte syns på bilden, och på bilden här inunder står Kenth's fru Gina med en tallrik Raw food-burgare. Den var såååå himla god!!
Fräschare mat än så här får man inte!! Och knappast godare heller!! Kenth och Gina är riktiga mästerkockar när det kommer till Raw food!!! ♥
På bilden här ovan ser vi från vänster: Champinjonnötbiffar med Thousand Island-dressing, Valnötsburgare med stark Cashew"ost"sås och längst till höger; Zucchinispagetti med currysås. Mums...!!!
Alla tre rätterna var riktigt goda, men min favorit var ovanstående: Valnötsburgaren. Mmmmmmmmmmums!!! :D

På bilden här under ligger det Zucchinichips!! De var jättegoda!! Jag fattar inte att man kan göra RAW chips!! Eller... Jag fattar, för Gina berättade hur hon gjort dem, men tanken har aldrig ens föresvävat mig att man kan göra chips Raw food-style!! :P
För er som inte vet; när man gör Raw food-mat så värms ingenting upp över 42 grader. Detta för att behålla alla enzymer levande.
Här under har vi Raw food-godis! :D Till vänster ligger det Raw Mintchokladbollar och till höger "Superfood Bumsbollar". Vet inte riktigt vad som var i dem, men de var lite för söta för mig så min gissning är att de innehöll rätt mycket torkad frukt...!
Här under ser ni en bild på min absoluta favorit: Raw Chocolate Cheese Cake. Jag säger bara Oh my God!!!! Så himla gott!! (Jag tog med mig en bit hem som jag smaskade på till efterrätt!!) Tänk att nåt så nyttigt kan vara så gott!! "This one is to die for" för att citera Gina!! :P
Denna Raw Mango Creme Cheese Cake här under var inte så dum den heller! Men den kunde förstås inte mäta sig med chokladkakan...!! *Dregel*
De sista två korten talar för sig själva och behöver ingen ytterligare presentation! :D

Till sist vill jag ge er som är nyfikna på Raw food ett litet tips:
På massa olika platser i vårt avlånga land ordnas Rawfoodmiddagar som man kan vara med på eller t o m ha hemma hos sig själv! Som jag har förstått så kostar de ingenting, men alla bidrar med råvaror/maträtter till maten. Knytkalas helt enkelt!! Genialiskt!! :D
Jag tänker försöka dra ihop folk till ett Rawfoodknyt i lokalen tror jag!! :D I alla fall om jag får ihop några som är intresserade - och det tror jag att jag gör!! :D

Gå in på rawfoodmiddagar.se för mer information!

Ja, det var allt för mig idag!! Nu ska jag ta min slitna kropp med upp till sovrummet för en skön natts sömn!! Fast först lite facebook...!! :P

Anneli.

5 kommentarer:

Maria sa...

Mmmmmm ser sjukt gott ut... särskilt chokladkakan... gaaahhh!!! Gott!! Kram <3

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Det ser verkligen gott ut? Har du receptet på den smarriga chokladtårtan?

Anneli Sjögren sa...

Ja det här var riktigt smaskigt!!! Tyvärr har jag inte receptet, men om jag lyckas lägga vantarna på det så lägger jag ut det här på bloggen!! :D
Tack för era kommentarer!!

Anonym sa...

Tackar!