Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 11 juni 2012

Hej väggen!!

Idag har jag sovit i stort sett hela dagen. Har försökt att hålla mig vaken, men utan framgång! För första gången på massor med år så har jag faktiskt sjukskrivit mig!
Men egentligen är jag inte sjuk... Inte i ordets vanligaste betydelse! Jag har inget som smittar och inte nån feber vad jag har märkt av...!
Däremot så har jag smackat in i den berömda väggen - eller utvecklat utmattningssyndrom som det heter.

Jag har ju upplevt att jag balanserat på gränsen ett längre tag, men envis som jag är så har jag stretat på...! Men nu går det bara inte längre!

Det började igår med att jag började må illa och var övertygad om att jag skulle kräkas, så jag sov med en hink bredvid mig. Sov förstås riktigt dåligt men kräktes aldrig. Däremot så tillät jag mig själv att sova till kl 11 på förmiddagen. Sen trodde jag att jag skulle orka jobba lite...! Vilken villfarelse!! Jag hann inte mycket mer än ner till soffan i vardagsrummet så slocknade jag och sov till kl 15.00!
Resten av dagen har jag också sovit och vaknat om vartannat. Ja, så det är bara att inrätta sig i ledet och vila, vila, vila!
Av ovanstående anledning blir det väl lite si och så med skrivandet här på bloggen...!! Jag VILL skriva och kommer att göra det också när jag får lite ork till övers och har nåt att skriva om, men som det känns nu så kommer det nog att bli mer sporadiskt.
Samma med att läsa och kommentera på andras bloggar...! Speciellt långa blogginlägg skjuter jag upp till jag blir lite piggare...!! Men det får vara så nu! Nu ska jag försöka prioritera att må bra, och det hoppas jag att ni andra gör också!!

Anneli.

8 kommentarer:

Maria sa...

Sänder massa kraft, styrka och kärlek till dig. Ta hand om dig. <3 <3 <3

Anneli Sjögren sa...

Tack vännen!! ♥ Jag gör så gott jag kan!! Steg ett är att minska på stressen så att jag kan fokusera på "a better feeling thought"!! Just nu är jag fast i min egen verklighet, men vet ju både att och hur det går att ta sig uppåt! Men veta är en sak och göra en annan...! Men det ordnar sig!

tantista sa...

Bra beslut, tycker Tantista.

Anneli Sjögren sa...

Tack Arch Dude!! Ja det är sååå himla övertydligt att det handlar om stress!! I drygt ett dygn innan jag sjukskrev mig så susade det i mina öron och jag kunde hur tydligt som helst höra mina egna hjärtslag - som att hjärtat satt i öronen!! Men efter att jag sjukskrivit mig slutade det!!
That's a clue...!! :P

tantista sa...

Du slog inte i skallen när du ramlade? Jag frågar för att jag själv har hört mina hjärtslag i örat, efter att jag fallit så illa på isen. (Det var då jag fick tinnitus och en viss hörselnedsättning.) Mått illa har du ju också gjort... Eller så kan det vara nåt som "bara" har med öronen att göra. Du är ju yrslig också... Låter lite åt öronhållet till tycker jag (om du inte slog i skallen).

Anneli Sjögren sa...

Hej tantista!
Nej huvudet slog jag inte som tur var!
För mig är det supertydligt att det handlar om stress! Det räcker att jag tänker på nåt som känns stressande så börjar jag svettas och känna mig febrig och darrig...! Klarade nätt och jämt av att åka med Janne och handla idag. Vi skulle in på flera affärer innan stängningsdags och vetskapen om att tiden höll på att "ta slut" utlöste alla ovan nämnda symptom...! Nu hemma och helt slut...! :-(

tantista sa...

Okidoki. Då får du helt enkelt låta bli att tänka ;) (...på nåt som känns stressande, alltså). Bra att du lyssnar på kroppen <3

Anneli Sjögren sa...

Ja eller hur!?! Om man nu bara kunde förmå sig till att gå och lägga sig också...!! :P