Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 19 december 2012

Kul jul, eller...

Men shitt påmfritt va trött jag är - hela tiden!! :-( Jag har fortsatt att helt omotiverat blöda näsblod lite då och då och jag får ingenting gjort! Det blir ju en kul jul det här... eller inte!
"Men du får ju dra ner på kraven" säger välmenande kompisar. Vilka krav, undrar jag då? Jag har redan gett upp på att det ska bli städat och pyntat, och ska det bli julmat - eller mat över huvud taget - får ungarna laga det själva! Sad but true..
Jag piskar mig själv till göra sånt som måste göras som att kliva ur sängen, borsta tänderna, ta mig in i duschen och iväg till jobbet...! Är det så här livet ska vara??

SJÄLVKLART INTE!! Jag tror ju på Lagen Om attraktion - att man skapar sina upplevelser genom sina tankar och känslor, och jag brukar fråga mig; Vad skulle Jenny säga/göra?? (Högerklicka på länken så öppnas den i en ny flik.) Jenny har världens bästa blogg om LOA, och hon har svar på allt! :D Men när man är så total-slut som jag är just nu så orkar jag inte ens tänka positivt! Fast jag orkar inte tänka negativt heller...!! (Det är faktiskt mycket jobbigare att vara ledsen än att vara glad!!) Jag försöker bara hålla mig flytande och överleva tills det vänder och blir bättre..!!

För precis ett år minus tre dagar sen (den 22 december 2011) var jag precis lika slut och skrev här på bloggen "Väck mig till våren" och det är precis så jag känner just nu också! Då som nu hade det mycket med företagandet att göra! Men snart blir det lite julledighet och imorgon ska vi upp till Staberg utanför Falun för att äta julbord med företaget - det ser jag fram emot!! :D Jag hoppas att de har några goda vegetariska alternativ (jag har hört att de ska ha det), men det är väl knappast Low Carb...! Men det struntar jag i! Är det vegetariskt och smakar gott så kommer jag att äta det!

Anneli.

Inga kommentarer: