Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 17 januari 2013

Dominoeffekt

Nu har hoppet börjat spira ordentligt vad gäller vårt Sociala företag!
Efter kommunens företagarfrukost i tisdags så har 2 personer ringt och velat ha offerter på städning! :D Båda de som ringde hade suttit med på frukosten och lyssnat till bl a min presentation av oss och Södra Dalarnas Serviceteam! Det ena leder till det andra - dominoeffekt! :D
Dessutom har vi fått klart att från och med nu på måndag så kommer Nettan och jag att äntligen bli anställda!! Vi har ju hittills "bara" haft praktikplats hos oss själva.. hur konstigt det än låter!! :P Dessutom ska jag återigen bli ordförande i styrelsen - något som reglerna satte stopp för då när det begav sig. Nu är dessa regler (alltså att man inte kan sitta i styrelsen och anställa sig själv) ändrade och vi återgår till så som det var tänkt från början. Läskigt, roligt och spännande!! :P

Imorgon ska Nettan och jag åka till banken för att skriva på lite papper och sen ska vi kolla på västar till vårt första uppdrag åt kommunen: att vara bussvärdar! Vi kommer snart att få gå en kurs för det ändamålet.
På gång är också att vi ska få in några praktikanter snart! Bra då att Nettan och jag har gått handledarutbildning! Nu kommer den till nytta - äntligen! :D

Ja, som ni förstår så ser det rätt ljust ut och det är verkligen spännande tider för oss! Nu gäller det att "hålla tungan rätt i mun" så att energin räcker och så att vi kommer ihåg allt som ska göras! Bara allt pappersarbete tar enormt mycket tid, och för att inte tala om allt man måste komma ihåg...!!
Men vi har massor av stöd och hjälp, och vi lär oss vartefter hur allting ska skötas! Det blir nog bra det här! :D

Anneli.

Inga kommentarer: