Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 12 januari 2013

Var tar tiden vägen?

Nu var det ett tag sen jag gjorde ett blogginlägg här...! Tiden rinner iväg och jag vet inte vart...!
Varje dag tänker jag att jag ska skriva ett blogginlägg, men allt för ofta kommer det annat emellan! På dagarna jobbar jag ju numera och på eftermiddagen och kvällen "slåss" Adrian och jag om datorn..!! :P Så blir det att jag sitter här mitt i natten och bloggar, läser andras bloggar och mina mail och facebookar lite...! Det är ju ett jäkla oskick...! :-/

Det är rätt mycket med det Sociala företaget nu. Inte för att vi har fått in så många jobb än, men det är många telefonsamtal att ringa, möten att göra, planering inför uppdrag o s v.
Nu t ex har vi fullt upp med ett cateringuppdrag där vi ska fixa frukost till ca 60 personer(!) på kommunens företagarfrukost på tisdag! Och det är inte bara att inhandla all mat, skölja grönsaker och skiva dem plus skiva bröd, brygga kaffe och koka tévatten som ska göras! Vi ska ställa i ordning bord och stolar och duka fram, sen ska det diskas, plockas undan och städas efteråt!
Jag ska även göra en skylt som ska stå på frukostbordet där det står att det är vi = Södra Dalarnas Serviceteam, som ordnar frukosten. Sen ska jag printa ut och vika 100 foldrar och ta med mig så folk kan ta om de vill. OCH: som om inte det räckte så ska jag presentera oss inför alla företagarna och ska försöka skriva ihop nåt slags "manus" innan så jag kommer ihåg allt jag ska säga..!

Sa jag föresten att frukosten ska vara färdig och framdukad till kl 7.00...? Jag funderar om det ens är nån idé för mig att gå och lägga mig över huvud taget..!! Det kanske är lika bra att hålla sig vaken och sova när allt är klart..! Vi får se hur jag gör..!

Men nu ska jag i alla fall gå och lägga mig...!! Eller snart... jag ska bara kolla några fler mail och gå in en snabbis på facebook först..!

Anneli.

Inga kommentarer: