Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 14 januari 2013

Okristligt tidigt...

Dagens tiotusenkronorsfråga: När börjar min arbetsdag imorgon?
Efter som jag ändå inte har tio tusen kronor till en eventuell vinnare så kan jag lika bra avslöja svaret redan nu:
Kl 05.00!
Kommunens företagsfrukost ska vara klar till kl 07.00 och trots att vi var där och förberedde allt vi kunde idag på eftermiddagen så lär det ta sin lilla tid att fixa frulle till ca 60 pers. Så här kommer jag inte att bli sittandes så länge!
Förutom att försöka komma i säng redan till 21-tiden (hur nu det ska gå...) så ska jag innan jag hoppar i bingen förbereda en liten presentation av Södra Dalarnas Serviceteam och oss som jobbar där, för vem annars än yours truly skulle hålla i presentationen..!?! :P
Tur då att jag faktiskt älskar att stå inför en massa folk och prata!! Men missta nu inte det för att vara fri från nervositet!! Oh nej!!
Folk brukar säga till mig: "Du är så modig som vågar stå och prata inför folk", men det har ingenting med mod att göra - tro mig!
MOD = När man trots att man är rädd ändå gör någonting.
Jag är inte rädd - alltså behövs inget mod! Men nervös blir jag! Men det gör ingenting! Det är bara att göra det ändå!! :D Och det är precis vad jag kommer att göra imorgon! :D

Till sist, här kommer - apropå INTE MOD: Svea Hund på Göta Lejon.

Anneli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

LYCKA TILL :)
Börja kl.5 är riktigt tidigt ... Min pojkvän väcker sig 5:30 och jag går upp vid 6:15. Tidigare än så känns helt galet jobbigt ...
Ha en superfin dag,
Kram Lina

Anneli Sjögren sa...

Klockan 5 är bustidigt!!! Kvart i 4 gick jag upp..! Men trots det är jag hyfsat.... jag höll på att skriva pigg, men det kan jag inte med bästa vilja i världen påstå..! Men det är Ok!! :P Och bra gick det!! Vi fick massor av beröm!! Blogginlägg kommer om en stund! :D