Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 7 januari 2013

Olydiga jag...

Nu sitter jag här igen med ett nytt 24-timmars Holter-EKG runt halsen. Det var ett tag sen jag var och kollade hjärtat och jag har dragit ner rätt mycket på min medicin på sistone, så det kändes verkligen som att det var dags för en koll igen!
Den här Holter-EKG-dosan är mindre än de jag har haft förut och förutom den lilla tygpåsen den ligger i och som hänger runt min hals hals så hålls den fast med en slags brynja - som kliar som faan!!!

Sedan jag nån gång i januari 2010 blev diagnostiserad med hjärtsvikt (fast sen ändrade de sig och sa att hjärtsvikt var det inte, men de vet inte vad det egentligen är för fel på mitt hjärta, vet inte varför jag har fått fel på hjärtat och vad det än är så är jag för ung för att ha det...) så har jag provat flera olika mediciner som i varierande grad har dämpat symptomen. Den kombon av mediciner (Sotalol och Bisoprolol) jag har ätit typ 1 - 1½ år nu är den som faktiskt näst intill helt tagit bort symptomen vilket har varit jätteskönt! Men; som den olydiga, envisa och mot mediciner mycket misstänksamma person jag är så har jag minskat på den rekommenderade dosen. Kanske lite för mycket...!! Vi får väl se vad som visas på EKG;t. Tyvärr skulle jag inte få komma till min doktor förrän i mars(!) så det dröjer innan jag får svar...!
Tålamod är en dygd sägs det ju, så jag får väl uppbåda lite här nu då...!!

Anneli.

Inga kommentarer: