Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 5 oktober 2013

Dagen efter kvällen före

HÄXGÄNGET! 
Hallå kära bloggläsare! Kan från säker källa avslöja att samtliga "häxor" överlevde gårdagens nattvandring vid Sala Silvergruva! :P Vi blev inte ens mer gråhåriga än vi var innan! ;-)
Det var inte lätt att fotografera när det var så mörkt..! Detta är i alla fall Drottning Christinas schakt.

Jag fick en kommentar av Sabine-Välbefinnaren igår, där hon skrev: Ohh det låter som en super spännande kväll. Önskar du kunde berätta mer i detalj vad ni fick uppleva. Ha det gott. Kram
Så jag ska väl försöka svara på det så gott jag kan! Jag utgår ifrån att det är själva spökerierna Sabine är nyfiken på, så det är det jag kommer att skriva om!

Som ni kanske vet så är jag medial, d v s jag kan kommunicera med de döda.
Kompisen Katta och jag får med jämna mellanrum för oss att vi ska ut och "jaga spöken" - eller rättare sagt; Katta får för sig att vi ska det och jag hakar på..!! :P Men... den här gången kan jag inte skylla på Katta, det var faktiskt kompisen i Sala som var upphovskvinnan till "spökjakten" vid Sala Silvergruva! Men resultatet blev detsamma: vi åkte nånstans och "jagade spöken"!! :P

Egentligen tycker jag inte om att använda ordet "spöke" eftersom det är så laddat med "läskighet", men det är roligare att skriva...! Ande är väl ett bättre ord och från och med nu så ska jag använda det!

Allting är i grund och botten energi/vibrationer och olika saker och personer är energi/vibrationer på olika frekvenser. Svårt att förklara så här lite snabbt i ett blogginlägg... men typ som att ratta in olika radiostationer.
Andeväsen är också energi.

Nu känner jag att jag är ute på djupt vatten här för egentligen skulle jag vilja förklara mer ingående men det blir för långt för ett blogginlägg som redan är så här långt!

I alla fall; energi... man kan lära sig att känna skillnad på olika energier, och känner man energin av en människa med "det inte är nån där" så är det en ande!
Medial kan man förresten vara på lite olika sätt, främst 3:
1. Claire Voyant = klart seende av ande
2: Claire Audient = klart hörande av ande
3: Claire Sentient = klart kännande av ande
Alla Medium är Claire Sentient, d v s man känner av andeväsen, men förvånansvärt få Medium ser och/eller hör andarna (om de inte väljer att visa sig och/eller göra väsen för att vi ska se och/eller höra dem)!
Jag är "bara" Claire Sentient, förutom att jag kan få bilder i huvudet ibland och få till  mig ord eller meningar men utan att jag hör dem.

Så när vi är ute på olika ställen så känner vi in vad vi har för energier omkring oss och det kan vara riktigt spännande!
Jag kan inte svara för vad de andra kände igår, men när jag "tonade in mig" som det kallas så kändes det att det var väldigt mycket energier runtomkring oss! Inte bara från andepersoner, men också från platsen i sig själv - den är ju historisk med anor från 1500-talet! Jag ville inte ha kontakt med nån ande igår, utan bara känna in i största allmänhet, vilket jag också gjorde. Det räckte gott för mig denna gång!

Nästa vecka om allt går enligt planerna ska Katta och jag iväg till ett hus där de som bor i det besväras av andar och då blir det ju att vi försöker kommunicera med de andarna och ska försöka få dem att lämna människorna i fred. Mer om det efter att vi varit där!

Men det här får räcka för denna gång! Har ni frågor är det bara att skriva dem som en kommentar så ska jag svara efter bästa förmåga!

Anneli.

2 kommentarer:

Sabine-Välbefinnaren sa...

Haha... ja det var själva spökerier som intresserade mig. =) Det är kul när man har vänner som har liknande intressen så att man kan dra med varandra! Jag själv har inga mediala förmågor, men andar intresserar mig ändå. Min mamma sa en gång till mig när jag var yngre att jag kommer få någon typ av förmåga, men jag antar att det är något man behöver jobba på? Eller... dyker det bara upp? förutsatt att man är mottaglig. Jag undrar, om du får kontakt med andar...får du någon typ av information från dom, vad gör du i så fall med informationen? Man kanske behöver höra dom också för att anden ska kunna ge information kanske. Ha det bra. Jag håller koll på inlägg för nästa vecka om du skriver mer om familjen med andarna. Kram kram

Anneli Sjögren sa...

Va kul att du är så nyfiken och vill veta Sabine!! :D Med risk för att det blir långt ska jag försöka svara så kort jag kan i alla fall:
Jo, självklart behöver man jobba på/träna även om förmågan redan finns där! Framför allt behöver man jobba med sig själv ("skit in - skit ut") och med sitt "språk" med andarna.
Andarna kommer i stort sett alltid med nån form av information/meddelande eller hälsning, men man behöver inte höra dem för att förstå (fast det hade varit himla behändigt!!).
Jag fick frågan en gång hur i hela friden jag känner att en ande förmedlar till mig att hen har bruna skor. Mitt svar var: jag vet inte! Jag liksom bara vet! Det är vad min första Mediumlärare sa "The knowing without knowing how you know"! :P
Apropå att din mamma sa att du skulle få/utveckla nån slags förmåga så kan det komma längre fram i livet. Jag kämpade hårt för att INTE bli som min mamma, men när jag var drygt 40 år kunde jag inte "fly" längre! Det var då jag upptäckte att jag kunde kommunicera med andar. Så man vet aldrig när ens förmåga/förmågor vaknar!!