Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 6 oktober 2013

En dag i köket

Idag har jag bakat nästan hela dagen och hunnit med 3 sorters bröd! Samtliga LCHF och och då förstås också glutenfria.
På senaste tiden har jag ju ätit bröd och t o m bullar vilket jag egentligen inte vill och mår så bra av! Men det är ju så gott!! *Suck*
Det känns tyvärr ganska svårt/jobbigt att gå tillbaka till min vegetariska variant av LCHF (fast varför? Jag mådde ju bra av den!), men jag vill åtminstone börja närma mig den kosthållningen igen.

Den största fällan är just bröd, vilket förklarar dagens aktivitet i köket!
Supergott knäckebröd med kanel, ingefära och kardemumma. 
Matmuffins med fetaost och soltorkade tomater. 
Tékakor med brödkryddor.

Vill ni ha recepten så är det bara att klicka HÄR! :D

När jag hade bakat färdigt så hade jag så ont i fötterna att jag bara har blivit sittande här i soffan framför datorn! Tur då att jag har en så snäll man som lagade middag till Adrian och mig! :D

Nu närmast väntar en stunds facebookande och sen blir det sängen! En ny jobbvecka står för dörren!
Ha det!!

Anneli.

Inga kommentarer: