Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 1 oktober 2013

Vegetariska Världsdagen

Det är Vegetariska Världsdagen idag! Visste ni det? Det gjorde inte jag förrän min älskade make sa att de bara serverar vegetarisk lunch i skolan idag just på grund av att det är det! :D Jag hade aldrig hört talas om den förut! Är det första gången, eller har den Vegetariska Världsdagen varit förut?
Ja, som ni märker så har jag noll koll!! Men jag tycker att det är ett bra initiativ!

För mig som ätit vegetariskt i hela mitt liv blir det ingen skillnad på vad jag ställer fram på matbordet, men hur gör ni andra? Äter ni bara vegetariskt idag?

Hade jag vetat om den här dagen i förväg så hade jag kunnat förbereda och lägga ut nåt gott vegetariskt recept men nu hinner jag inte - jag ska iväg till Adrians skola på föräldramöte om en stund - så istället lägger jag ut detta:
Min supersmaskiga Raw Food-lunch som jag åt på Bliss Cafe på söder i Stockholm för ganska precis ett år sen! Mmmm...! Det var jättegott! Längtar dit igen!

Om ni vill laga nåt vegetariskt idag så kan ni ju alltid göra Broccolipajen som jag la ut bild och recept på i fredags! Den vart inte helt fel den heller!! :P

Anneli.

Inga kommentarer: