Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 19 december 2015

En konstig jul

Det här kommer att bli en konstig jul... Janne har precis skjutsat Adrian till tåget, för han ska fira jul i Stockholm med sina syskon! Janne och jag blir alltså ensamma hemma i jul!
Sen jag blev mamma för 33 år sen har jag bara firat jul en enda gång utan nån av mina barn! Den gången - julen 1990 - firade jag jul hos min tvillingsyrra Rosali med familj (hon hade 3 barn på den tiden), för Linnéa och Rickard firade Jul med sin pappa, farmor och farfar. Men jag hade åtminstone "Lilla Y" i magen, så jag kände mig inte ensam den gången! (Fast jag minns att jag saknade Linnéa och Rickard supermycket...) ♥ ♥
Men nu... INGET barn hemma! Det känns jätte, jätte konstigt! Och lite sorgligt... som att en era gått i graven och man inte har en susning om hur det kommer att bli hädanefter...!

Janne är inte riktigt lika sentimental som jag... Detta är hans första jul sen han blev pappa för första gången för 21 år sen som han firar jul utan nåt av barnen, men det verkar inte bekomma honom nämnvärt... Han är bra på att se fördelar med olika situationer tror jag, och nu tänker han mest på att vi får se vilket TV-program vi vill, lyssna på vilken musik vi vill, inte behöver laga nån speciell mat för att nån annan har en förväntning på att det ska finnas nåt speciellt o s v...

Jag försöker också att se de positiva aspekterna av att inte ha några barn hemma i jul, men jag har svårt att komma runt det faktum att ingen av dem är här... Men visst; jag behöver inte stå i köket och pressa mig till att få till massa julmat eller julgodis, och visst är det bra att slippa deala med vilket TV-program eller musik som ska ses och höras.. men.. men.. DET KÄNNS KONSTIGT... TOMT!!! (Snyft)

Men nu är det bara så att det är Världens ordning att barnen växer upp, flyttar hemifrån och skaffar sig egna traditioner - det är bara att leva med! Och de kommer åtminstone hem en dag i mellandagarna allihopa för att fira jul med mamma och (bonus-)pappa i efterhand! Det ser jag verkligen fram emot! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: