Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 28 september 2013

Inget jobb idag

Trots att det är lördag idag så har jag varit i lokalen - men inte för att jobba (det får vänta till på måndag)!
Nä det är så här att jag har fortfarande en del grejer kvar där som jag inte behöver eller får plats med i Da House och som jag har för avsikt att sätta ut annons på och sälja. Men Södra Dalarnas Serviceteam har fått låna dem så länge för att inte behöva köpa in allting som vi behöver på en gång, men nu har jag fått klartecken på att jag kan sälja mina grejer. Så idag åkte jag alltså dit för att ta kort på stolarna, ett bord, kyl/frys, micro och en spis - alltihop inskaffat för att jag skulle ha det i lokalen men som jag inte behöver längre! 

När jag ändå var i lokalen passade jag på att fota våran nyinskaffade firmabil som stod parkerad utanför:
 Rätt fin va!?! :D
Nu syns vi ordentligt när vi är ute och kör till och från olika jobb! :D Eller vi och vi... Jag jobbar ju mest med administration och andra kontorssysslor så jag är typ alltid i lokalen på min arbetstid, men killarna kör den kors och tvärs i kommunen till och från olika trädgårdsuppdrag!

Apropå Södra Dalarnas Serviceteam så var det jättelänge sen jag skrev nåt om hur det går... Jag ska inte dra några detaljer, men kan säga så mycket som att det varit både upp och ner, fram och tillbaka! Men från 1/10 blir en kille till anställd + att vi anställer en ny verksamhetsledare! Så det går framåt! Vi har mest haft trädgårdsuppdrag (gräsklippning, trimma häckar och sånt där), men även några städuppdrag och så förstås varit Bussvärdar och "Guldkanten" som innebär att vi är på äldreboenden och gör roliga saken med de som bor där. 
Men... det är ju lördag!! Inte ska jag sitta här och skriva om jobb!! Faktiskt ska jag inte skriva nåt mer alls, för nu ska jag facebooka och titta lite på TV!
Adios amigos, för idag!

Anneli.

Inga kommentarer: