Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 3 april 2014

3 april 1994

För 20 år sen idag var det en mycket speciell dag... i alla fall för Janne och mig!
Vi hade känt varandra i knappt 9 månader, jag var gravid i vecka 19 (av 40), vi bodde i varsina hus på olika orter; Jag i Grangärde (utanför Ludvika) och Janne i Nyhyttan (utanför Avesta).
Men just denna dag var vi i Grangärde. Janne hade sovit hos mig - det lilla vi nu hade sovit... Vi var båda aningens nervösa och visste att vi hade en stor dag framför oss!

För att allt skulle gå efter planerna hade vi tagit hjälp av bl a min pappa, mamma, tvillingsyrra och min äldsta syrra.
Pappa hade bakat och lagat massor utav mat, mamma skötte om dekorationerna, Rosali hjälpte till att ta hand om mina 3 barn och storasyrran hjälpte mig att fixa håret. Det rådde full aktivitet i mitt hus!

Janne, barnen och jag smet ifrån alltihop en stund. Vi skulle bli fotograferade av fotograf Lillemor Kax. Hon hade åkt ända ifrån Hedemora för att fotografera oss - på en söndag mitt i påsken!

Vad var det då som föranledde allt detta ståhej?
Jo:
Söndagen den 3 april 1994 gifte sig Janne och jag, vilket alltså betyder att vi firar 20-årig bröllopsdag idag! :D Varken Janne eller jag fattar att det redan har gått 20 år! Det känns som att det inte gått mer än max... ett par, tre år!! Eller... tja kanske liite mer än så, men absolut inte två decennium! Helt otroligt!

Den stora dagen till ära köpte min älskade make dessa:
De är Fair Trade-märkta rosor och jag fick dem redan igår kväll! Det är ju så när man bor på landet, att vet man inte om man ska åka in till stan och handla nästa dag så får man köpa "för säkerhets skull"! :P Bättre i förtid än inte alls! ;-)

Egentligen hade Janne och jag velat gifta om oss idag, men ni vet hur det är... No money, no funny...! Istället sitter vi och drömmer om att vi vill bygga ett hus som jag har ritat. Som om inte DET skulle kosta pengar...! :P Men DRÖMMA är gratis!! :D Och en dag så... Drömmar KAN bli verklighet!

Jag fick frågan på facebook om hur vi ska fira vår dag. 
Fira...? Eh...! Alltså... Den här typen av firanden verkar liksom inte bli av för oss... Efter vi hade gift oss åkte vi till Avesta för att Janne skulle jobba dagen efter... så jag följde med och satt och häckade på hans jobb! Det var våran smekmånad det...! Jag brukar säga till Janne att han är skyldig mig en bröllopsresa... men vi får väl se om vi någonsin kommer iväg på nån..! 
Till denna bröllopsdag hade vi faktiskt tänkt att åka på en kryssning till Helsingfors, men det sket sig det med..! 
Men hörrni: Det viktigaste är inte om man kommer iväg på nån resa eller inte - det viktigaste är väl ändå att vi har varandra och fortfarande älskar varandra!?! Och det gör vi!! ♥
Nu tar vi 20 år till! Till att börja med!! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: