Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 29 april 2014

Dimma i skallen

Jag har dimma i min hjärna idag...  Jag är så trött så ögonen går i kors, men så var det jag som väckte tuppen i morse också! Jag var nämligen på kommunens företagsfrukost som började kl 07.30 - och jag var där i god tid! :P
Efteråt åkte jag till lokalen och jobbade lite, men jag var så vimsig av trötthet så jag vet inte hur mycket nytta jag gjorde...! Jo.... lite nytta gjorde jag allt!
I alla fall, sen åkte jag och handlade massa mat, för imorgon ska jag ha "Valborg Special" på cirkeln, vilket innebär att jag ska bjuda på middag istället för bara fika. Så när jag kom hem gick jag ut i Da House och började förbereda maten så långt jag kunde och bakade t o m lite kakor som vi ska ha till kaffet! Hoppas att de blev goda, för jag hade inget recept utan experimenterade bara! Och inte tog jag nåt kort på dem heller... Men vad jag faktiskt tog kort på var mina krukväxter i vardagsrumsfönstret i Da House! Jag hade nämligen sån tur att en av mina krukväxter (som jag inte vet vad den heter) hade en blomma som bara blommar en enda dag och det var just idag! Klart att kameran åkte fram då!!
Näe... det är inte blomman i mitten (den är fejk... i väntan på att orkidén ska börja blomma på riktigt igen). Nä, titta lite upp till vänster i bild så ser ni blomman jag menar!
Här är en närbild på den! Såå himla vacker!! När jag några timmar efter att bilden togs gick in till vårt bostadshus (som syns lite på den övre bilden) så hade blomman redan börjat vissna! Så fort går det!

Apropå vissen så känner jag mig rätt vissen själv just nu så resten av kvällen ska jag bara softa och ta det luuugnt! :D Because I'm worth it! :P

Anneli.

Inga kommentarer: