Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 24 april 2014

Magkatarr - wtf!?!

Ja kära vänner... så är det... jag har gått och "skaffat mig" magkatarr... :´(
Jag har ju skrivit lite här på bloggen om att jag är så trött och stressad, och de senaste dagarna har det varit värre än vanligt!
I tisdags började jag må illa och trodde nästan att jag åkt på magsjuka, men igår kväll på cirkeln när jag berättade hur jag mådde så sa Nettan att "du har ju fått magkatarr".
Magkatarr - wtf!?! Det hade jag inte ens tänkt på! (Men med facit i hand borde jag nog ha förstått det kan man tycka...)
Som "grädde på moset" har mitt hjärta börjat "skena iväg" igen och flera gånger har jag undrat om jag ska åka in på akuten eller åtminstone börja ta min medicin igen.. Men jag vill verkligen inte, varken åka in på akuten eller börja med medicinen igen!!

Ni tycker väl inte att jag är klok, men jag tänker som så att det är ju stressen som skapat de här problemen, och ska jag då behöva förgifta min kropp med kemiska substanser för att kunna fortsätta stressa? Nä, skulle inte tro det! Då är det väl bättre att göra något åt stressen, eller hur!?!

Nu är det inte helt enkelt att göra nåt åt stressen... Mycket handlar om jobbet där jag i nuläget får ta ett alldeles för stort ansvar på grund av att vi är för få personer som kan göra det jag gör. Att jag dessutom bara jobbar halvtid och flera av arbetsuppgifterna är sånt som jag aldrig har hållit på med förut gör ju inte saken bättre! Men vi söker efter fler medarbetare och har så gjort ett tag, men det är inte så lätt har det visat sig... arbetslösheten till trots!
Ja ja... det är väl så här det ska vara just nu... tydligen... Och rätt som det är så vänder det! :D

Jaha... vad gör man åt magkatarr då??
Undviker kaffe, äter "snäll" mat, äter/dricker sånt som är antiinflammatoriskt som t ex gurkmeja, Aloe Vera, kamomillté, Kolloidalt silver, mediterar och tar det lugnt... Sounds like a plan tycker jag!

Så! Då ska jag gå iväg och ta det lugnt nu då! :P (Jag ska faktiskt inte jobba förrän ikväll, så jag har hela dagen på mig!) Men först ska jag gå ut i köket och se om jag inte kan få i mig lite frukost! Få se nu... något "snällt"... och gärna antiinflammatoriskt... Låter som havregrynsgröt! :P

Förresten, innan jag avslutar för denna gång: mina majskorn har börjat titta upp ut jorden!! 4 stycken hittills!! Bildbevis kommer om nån dag eller två när det finns något som faktiskt går att se på ett foto! :D

Anneli.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men lelle vän... :( Jag skall inte predika vad jag tycker att du borde göra och vad jag tycker att du inte borde göra för det är bara slitsamt både för dig och mig eftersom vi tycker och tror olika på en del punkter och jag kan inte övertyga dig och du kan inte övertyga mig... det har vi lärt oss...! ...men jag vill skicka dig en stor jävla havrekram genom cyberrymden <3 <3 <3 (Hur är det med nacken nu då?)

Anneli Sjögren sa...

Hej Anonym! Nä, predika vad och vad inte att göra är nog rätt lönlöst..!! :P jag gör så gott jag kan med det jag tror på! Men tack för havrekramen!! :D ♥
Nacken är bättre, men inte helt bra! Men det går åt rätt håll i alla fall! :D

tantista sa...

Oj förlåt - var inte meningen att vara anonym! Det är ju JAG... *kastar av sig mask och mantel med en dramatisk gest*... TANTISTA...! Fattar inte vad det är med mig, jag verkar befinna mig i någon Jagfri zon idag - glömde underteckna ett mejl också :o

Skönt att nacken håller på att hitta hem:) <3

Anneli Sjögren sa...

Aha!! DET förklara saken!! :P
Jagfri zon... Den var ny!! ;-)