Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 6 april 2014

Stark spankulerar och Anneli spekulerar

Här är vår katt Stark (uttalas som på engelska: Staark) ute i rastgården. Han älskar att vara ute nu när snön har försvunnit och det går knappt att få in honom på kvällarna!
Stark blir 10 månader om 4 dagar! Stora killen alla redan! ♥

Helgen har varit riktigt lugn, och tur är det för så trött som jag har varit nu nån vecka har jag inte varit på evigheter! Vad som är skillnaden och vad som gör att jag varit (och är) så himlans trött (mer än annars alltså) kan man ju spekulera kring, men vad det än beror på så hoppas jag att det går över snart!

Jag tänker att en av anledningarna till den här över-tröttheten bland annat beror på näringsbrist. Så här års innehåller ju inte grönsakerna och frukten lika mycket näring eftersom de lagrats ända sen i höstas när de skördades. Men snart kan man plocka nässlor och de är väldigt näringsrika, och då får det nog bli en hel del nässelsoppor! Och om jag orkar så ska jag ta björksav i år också, som jag gjorde förra året! Det blir ett välkommet näringstillskott!

Nu ska jag skriva ett blogginlägg på min "Gröna blogg", om vad jag tycker om att tvätta håret i såpa! Är ni intresserade av att få veta det så får ni gå in dit och läsa om en stund!

Anneli.

Inga kommentarer: