Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 15 juli 2014

6 timmar på akuten

Vilken dag!! Pust och stön!
Som ni förstår av titeln till detta blogginlägg så har jag spenderat 6 timmar på akutmottagningen på Avesta lasarett. Anledningen var att jag igår eftermiddags började få så himla ont i högra vaden och det blev värre och värre! Benet från knävecket och neråt kändes som om det var gjort av cement; hårt och stumt, tungt och stelt. Ont som fasen gjorde det också! Och jag fattade inte vad det kunde vara - jag hade ju bara suttit på jobbet som vanligt. Inte ramlat... inte ens snubblat... Mysko!
På kvällen kom jag på att jag skulle börja ta Arnica-piller; homeopatmedicin mot allehanda slag, vrickningar, stukningar och liknande och jag hann ta det 2 ggr innan jag gick och lade mig. Gick och gick... jag kom knappt upp för trappen, men eftersom jag inte hade nån lust att sova i soffan så tvingade jag mig upp. Men sömnen var det värre med... jag hade så ont och kunde knappt röra mig, och ändå mindre sova! Och som "grädde på moset" hade jag knappt sovit de två föregående nätterna heller så ni kan ju bara tänka er hur övertrött jag är! :-/

Iallafall.. idag googlade jag på mina symptom och det jag fick fram var att det kunde vara en blodpropp. Såna är inte att leka med och trots att jag avskyr sjukhus och inte har nån speciell tilltro till doktorer tog jag beslutet att för säkerhetsskull åka in till akuten. Och som sagt... 6 timmar tog det att ta blodprov, ekg, blodtryck och puls. Sen sitta och vänta på svaren från labbet. Efter det skickade de upp mig på röntgen där jag först fick vänta nån halvtimme och sen kollades min vad med ultraljud. Doktorn kunde inte se nån blodpropp vilket kändes väldigt befriande, men jag skulle ändå gå tillbaka till akuten och vänta på svar. Väl där visades jag in i samma rum som jag var i innan jag fick gå upp till röntgen, och efter en stund kom en sköterska för att kolla blodtryck, puls och lyssna på lungor och hjärta, och sen.... sen blev jag sittandes där i en timme och tio minuter innan läkaren kom in och meddelade att allt såg bra ut och nu fick jag åka hem! What??? Bara så där?!? Men varför har jag så ont då frågade jag, men det kunde hon inte riktigt svara på! Men förmodligen är det en muskelbristning - hur man nu kan få en sån när man jobbar på kontor och inte har varit ute på nåt särskilt annars...!

Och inte åkte jag hem heller fast klockan var över 19.00! Nä, jag åkte till jobbet för jag hade lite viktiga papper att ta hand om! Men sen åkte jag hem!
Nu har jag ätit lite mat och börjar må lite bättre! Förutom tröttheten... och huvudvärken som hängt med som ett åskmoln ovanför mitt huvud hela dagen..! Men benet gör inte fullt lika ont längre och jag kan t o m böja på knäet lite utan att skrika! Det ni!! :D Så det ska nog snart bli fart på den här käringen ska ni se! :P Bara jag får sova.....! Zzzzzz....nark! Och ta lite fler Arnica-piller! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: