Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 24 juli 2014

Känslor och musik

De senaste dagarna har jag gått igenom typ alla negativa känslor som finns: sorg, ilska, frustration, besvikelse, ledsenhet, uppgivenhet - you name it! Som grädde på moset sover jag sämre än någonsin och är därför trött, tröttare, tröttast - med andra ord: trötthet tagen till en helt ny nivå... och så värmen på det...!
Det är inte lätt att tänka positivt då kan jag säga... Det blir lätt en negativ spiral där varje varv känns värre än den förra - ett ekorrhjul som snurrar fortare och fortare... Hade jag inte hållit i mina dagliga meditationer (igår blev det 2..) så känns det som att jag hade varit inlagd på hospitalet vid det här laget! Näsan trycker mot den berömda väggen så det gör ont...
Jag vet vad ni säger: hoppa av ekorrhjulet, sjukskriv dig, säg ifrån... Tror ni inte att jag hade gjort det om jag hade kunnat? Eller kunnat och kunnat... Självklart är det ett val! Jag är inget hjälplöst offer - det är absolut inte det jag säger!! Men; varje aktion följs av en reaktion och allting kommer med ett pris. och är man inte beredd att betala det priset så är det bara att bita i det sura äpplet och stå ut! Och det är precis så det är för mig just nu! Priset för att kasta in handduken skulle bli alldeles för högt - och inte bara för mig...!

Nu skriver jag inte det här blogginlägget för att beklaga mig eller för att ni ska tycka synd om mig.. utan mest som en förklaring till min frånvaro... Och bara för att få det sagt: Jag är INTE deprimerad! Det här är utbrändhet/utmattningssyndrom!

Men det finns ljusglimtar i min tillvaro! Förutom meditation är den bästa av dem är MUSIK! :D När jag mår så här pissdåligt så är det med hjälp av musiken jag håller mig flytande!
Den enda musik som funkar och som jag vill lyssna på när jag mår så här är RIKTIG RACKARNS HÅRDROCK! Ju hårdare desto bättre, och gärna med riktig avgrundsgrowl!! Jag kan ärligt säga att det förmodligen är tack vare hårdrocken som jag inte har slagit en stekpanna i skallen på nån!

Musik är en fantastiskt redskap för att få utlopp för känslor, och hårdrock är enligt mig bästa sättet att kanalisera bort negativa känslor! Efter ett par CD-skivor med Opeth, Finntroll eller Epica (t ex) är det som att jag fått ett emotionellt träningspass som heter duga och jag orkar inte vara arg/ledsen/förtvivlad o s v längre! Works like a charm! :o) Och alla i min omgivning överlever!! ;-)
Sen behöver man förstås ta tag i alla jobbiga saker för att må bra i längden, och jag jobbar på det...! Det tar den tid det tar - så är det bara, och under tiden är jag storkonsument av hårdrock!
♥ TACK YOUTUBE! ♥

Anneli.

Inga kommentarer: