Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 20 juli 2014

Besvikelse

Idag är inte min bästa dag... Jag är så onormalt, onormalt trött... vill ingenting, orkar ingenting...! Jag sover rekorddåligt om nätterna och vaknar alldeles groggy. På vardagarna väcker ju Janne mig kl 10.00 och egentligen vill jag att han gör det även på helgen, men han ser hur trött jag är och låter mig sova... Igår vaknade jag vid 11-snåret och idag vid 12. Det känns inget bra...

Jag hade tänkt att plocka mer blad till té men orkar inte. Vi skulle behöva städa och röja här i huset, det ser ut som en krigszon... och när jag säger krigszon så menar jag verkligen krigszon! Om jag fotade katastrofen så skulle ni inte tro era ögon! Men städa finns inte på världskartan - jag orkar inte! Jag skulle vilja baka och testa fler glutenfria recept från den där boken jag köpte och som jag skrev ett blogginlägg om den 7 juni (klicka HÄR för att komma till det), men jag orkar inte! :-(
Från några av våra fönster ser jag hur stora, röda hallon hänger från våra hallonbuskar och när jag kom ner och skulle äta frukost imors... förut idag så tänkte jag att jag skulle plocka lite och ha i min frukostsmoothie. På kökssidan är det skugga fram till sen eftermiddag och temperaturen är så där lagom varm med lite fläktande vind så jag tog en liten burk med mig ut på altanen för att plocka hallon. Det som såg så förföriskt gott ut från fönstret visade sig vara fula, maskätna hallon, och jag är rätt petig med att de hallon jag äter ska vara riktigt fina så det blev en sån besvikelse! 7 fina hallon av jag vet inte hur många fick jag tillslut! Det kändes som droppen... Där gav jag upp på nåt vis... :-(

Jag ber om ursäkt att detta blev ett så deppigt blogginlägg! Men ingen kan alltid vara glad - inte ens en positiv jäkel som jag! Men jag ska bättra mig - det gör jag alltid! Det tar för mycket energi att känna sig "hängig" (eller vad jag ska kalla det...) och jag behöver min energi till roligare saker än att deppa ihop! Men idag kan jag väl få gråta en skvätt om jag behöver!?!

Anneli.

Inga kommentarer: