Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

onsdag 2 juli 2014

Fullt ös medvetslös med Rullande Stenarna!

Wow säger jag bara!! WOW!!!! Det är bara att konstatera att Rolling Stones fortfarande rockar fett! Eller... Rockar fett är bara förnamnet! De var aaasbra och grabb-gubbarna kan fortfarande få en hel arena att gunga!! Mick Jagger sprang, studsade runt och "spatt-ryckte" på sitt karaktäristiska sätt som om han fortfarande var 20 år (han fyller 71 år nu i juli!)! Jag är alldeles tagen efter konserten igår (för att inte tala om hes...) och både tantista och jag gick därifrån med ett stort leende på läpparna!
Det blev en hel del foton och videor tagna under kvällen, och här kommer några av dem.
Det var inte lätt att vare sig fota eller filma - jag fick många supersuddiga foton, och anledningen var att hela bänkraden (och hela arenan förstås) gungade och vibrerade! Och sen har jag ju bara min mobilkamera...
Först ut en videosnutt när jag stod precis utanför arenan:
Sen första videon som jag filmade inne på arenan innan jag kommit ända upp till min plats:
På nästa video är jag på min plats, nästan så högt upp som man kunde komma:
Sen ett foto på mig som tantista tog medan vi väntade på att de Rullande Stenarna skulle inta scenen:
Och här ett foto jag tog alldeles innan de kom in och började spela:
Och sen......... :P :o) :P.....
Det här var inte öppningslåten (som var Jumping Jack flash) för då ville jag bara njuta och ta in allt, och inte se det genom en kamera! Så det tog en stund innan jag kom mig för att filma...!

Här en liten bit av en av mina favvolåtar med Stones; Angie:
Mick Jagger:
 Ron Wood och Keith Richards:
Trummisen Charlie Watts fick jag tyvärr inget foto på som är värt att visa. :-(

Som avslutande extranummer körde Stones låten "Sadisfaction". Tyvärr kan jag inte ladda upp videor längre än max 2.36 så det blev 2 videor tagna, och ändå fick jag inte med hela... Men håll till godo:
♥ :-) :P :o) ♥
Ja som ni ser kan Rolling Stones fortfarande lyfta taket av en arena och det är blev en kväll som jag aldrig kommer att glömma!
Tack tantista för att du övertalade mig att följa med, och tack L som fixade biljetterna till oss! ♥ ♥ ♥

Anneli.

Inga kommentarer: