Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 6 juli 2014

I väntans tider

Igår fick ni ju se lite av blommorna i vår trädgård och idag har turen kommit till odlingarna!
Jag bad min älskade make att gå ut och plåta lite hur det växer ute i landen här hos oss och lydig som han är så gjorde han det! :P
Det finns inte så jättemycket att visa just nu men detta är vad han fick med sig in med kameran:
 Sockerärtor in the making
Västeråsgurka in the making
Skärpan är inte den bästa på Västeråsgurke-plantan och jag ber om ursäkt för det, men detta var den minst dåliga bilden...! Hoppas på bättre bilder nästa gång!

Min kusin M skickade 5 spagettipumpefrön till mig när hon hörde att mina Butternutpumpeplantor inte klarat sig, och av dem har 4 stycken kommit upp. När jag frågade Janne varför han inte fotat dem också svarade han att "det är ju bara två små blad som sticker upp ovanför marken och det är väl inget roligt att se" så jag antar att det betyder att han plåtar dem längre fram när det finns lite mer att beskåda!
Annat som med största sannolikhet kommer att plåtas av det vi (läs: Janne...) odlar är: potatis, morötter, sallad, lök, olika kålsorter, luktärt, gurkört, ringblommor och blåklint. Bland annat...! :D 

Stay tuned! :o)

Anneli.

Inga kommentarer: