Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 9 november 2015

Baksmälla

Ni som känner mig och ni som minns att jag skrivit om det tidigare kanske är väldigt förvånade nu... "Men... men..." kanske ni tänker, "hon dricker ju inte alkohol... eller"?
Nä, jag dricker inte alkohol, men i förmiddags när jag motvilligt vaknade så kände jag mig som om jag hade baksmälla! Eller åtminstone som jag föreställer mig att baksmälla känns - jag har aldrig haft det faktiskt!

Och vad föranledde den känslan kanske ni undrar? Mmmm... det gör jag också... fast jag har ju förstås mina aningar!
Igår var jag nämligen med på en kurs i Access Bars. (Klicka på länken så kommer du till den första bästa sida jag hittade i ämnet när jag googlade Access Bars.) Kursen var i Da House, och kursledare var Ärkepolaren Katta och en tjej till som jag nyligen lärt känna. På kursen fanns massa godis, plus att jag åt lasagne - både till lunch och sen resterna till middag. Och godiset kunde jag förstås inte låta bli...! :P
Jaha, tänker ni kanske - det får man väl inte baksmälla av!?! Nä, kanske inte för "vanliga dödliga", men jag är fortfarande inte van vid så mycket kolhydrater - varken i form av pasta eller godis/socker! Ett tecken på att det verkligen blev för mycket igår var att jag fick rejäl halsbränna! Det har jag inte haft på flera år!

Huvudvärken höll i sig nästan hela dagen, men i eftermiddags gick jag ut i Da House för att diska upp efter gårdagen och då passade jag förstås på att måla lite i min vuxenmålarbok! Och vips kändes huvudet mycket bättre! :o)

Vill ni se vad jag målar på nu? Ok! Den här bilden:
Den vänstra sköldpaddan är klar nu, och den högra började jag på när jag hade diskat klart! :o) Än så länge har jag bara fyllt i med grönt, men imorgon ska det komma på fler färger!

Anneli.

Inga kommentarer: