Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 7 april 2013

Ännu en fastedag

Idag har jag fastat igen. Sen jag fastade de där 2 första dagarna den 30 & 31 mars så har jag fastat 2 dagar till - i torsdags och idag, alltså sammanlagt 4 dagar på en dryg vecka. Det känns bra! Nästa fastedag blir antagligen inte förrän på fredag, för tisdag, onsdag och torsdag kommer jag att gå en städkurs i Hedemora tillsammans med Nettan och Helene och jag misstänker att jag kommer vilja äta tillsammans med de andra på kursen. Men som vanligt improviserar jag och gör det som känns bra just då. Finns det inget bra matställe att äta lunch på så kan jag lika gärna fasta nån av dagarna! Den som lever får se!
Jag är supersugen på att ställa mig på vågen för att se om det hänt nåt med vikten, men har bestämt mig för att vänta med det! Tänk om det inte har hänt nåt... då skulle jag bli jättebesviken och förmodligen ge fasen i den här 5/2-dieten... och det är ju inte bara för viktens skull jag vill fasta 2 dagar i veckan - det var ju även för det här med hälsan och att kroppen ställer in sig på "repair mode"! Så vågen får stå där i badrummet och samla damm ett tag till för jag vill verkligen testa det här en längre period!! Men när jag väl väger mig så lovar jag att berätta för er hur det gått!

Nu väntar sängen och en ny arbetsvecka!

Anneli.

Inga kommentarer: