Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 30 april 2013

Valborg utan eld...

Sista april idag... och Valborg.. Många av er är säkert ute och tittar på eldar och/eller har eller är på fest. Och här sitter jag vid datorn... orkar inget annat - jag är såå trött!
Men jag orkar tänka tillbaka på andra Valborgsmässoaftnar - när jag både orkade och också gjorde roligare saker!
När jag bodde i Stockholm så var jag den första i kompisgänget som skaffade egen lägenhet och den blev en naturlig mötesplats för middagar, fester och annat tok och bus. :D
På Valborg brukade jag ha fest, och inte så långt från där jag bodde var det en stor brasa som vi gick ner och tittade på. Även sen barnen började komma så följdes traditionen på samma vis och det funkade ju bra för det var aldrig nån som varken drack alkohol eller rökte! Barnvänligt med andra ord - precis som vi ville ha det! Men missta nu inte barnvänligt för tråkigt!! Oh nej! :D I vårat gäng är det aldrig nån som behövt dricka alkohol för att kunna släppa loss - snarare tvärtom!! Många roliga minnen har jag med andra ord! :D

Men nu är jag för trött för att blogga, men innan jag avslutar det här blogginlägget så ska jag bara berätta att jag faktiskt tog mig en fastedag idag - trots att jag hade tänkt att ha ätdagar ända fram till torsdag. Jag tänker att det kanske är bra att ha fastedagar typ varannan dag när det funkar, speciellt med tanke på att min ena hjärtmedicin gör så man går upp i vikt..! Och sen jag började med den här halvfastan så har jag ju faktiskt gått ner lite...! :D

Men NU avslutar jag innan jag somnar med huvudet på tangentbordet!! Hoppas ni har en trevlig Valborg!

Anneli.

Inga kommentarer: