Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 3 december 2013

Jag älskar Tarot!

2002 gick jag min första kurs i Tarot, och av någon anledning så bara kunde jag tolka Tarotkorten! Jag fattade inte - och jag fattar egentligen fortfarande inte - hur jag gör... Jag bara gör!
"It's the knowing without knowing how you know" sa en av mina Mediumlärare.
Jag hade aldrig ens tagit i ett Tarotkort innan den kursen! Nu älskar jag det!
I förmiddags ringde ett av mina utflyttade barn och behövde lite vägledning. För att inte avslöja vilket av de 4 utflyttade barnen som ringde kommer jag att använda ordet "hen" (som jag egentligen inte gillar..).

Hen ville som sagt ha vägledning i en valsituation och frågade om jag ville veta vad det gällde. Absolut inte sa jag. Det är bättre att inte veta eftersom jag känner mina barn och lätt kan få förutfattade meningar. När hjärnan börjar tänka flyr intuitionen all världens väg nämligen!! När man tolkar Tarotkort gäller det att tänka så lite som möjligt och istället bara känna och låta intuitionen leda!

Mycket riktigt stämde det jag berättade för mitt barn om vad min intuition och korten sa, och bekräftade vad hen redan kände på sig men inte riktigt vågade lita på. Men vi får se vilket val hen gör... Tarotkort kan nämligen inte bestämma någons val! Jag brukar säga till den jag lägger Tarot för att om man tycker om det Tarotkorten säger så får man göra de val som leder dit korten säger att man är på väg, och om man INTE gillar det korten säger får man göra andra val som förhoppningsvis för en bort från en oönskad utgång. Vi har alltid val!

Nu över till något helt annat:
Imorgon har vi på Södra Dalarnas Serviceteam äntligen Öppet hus!! Allt - eller åtminstone det mesta - är förberett och klockan 14.00 slår vi upp portarna!
Det ska bli sjukt spännande att se hur många besökare vi får och om vi får nåt sålt!
Jag lovar att berätta för er hur det gick!

Anneli.

Inga kommentarer: