Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 10 juni 2014

Ett mysterium...

När jag gick in till Da House i förmiddags för att sätta mig i min dagliga meditation såg jag något mycket märkligt... ett mysterium rent av! Eller kanske ett litet mirakel..?

Kommer ni ihåg bilderna jag la ut den 18 maj på min utslagna liljeblomma och på en knopp som ännu inte slagit ut? Klicka HÄR om du vill komma till det blogginlägget (öppnas i ett nytt fönster så att du lugnt kan fortsätta läsa här).
I alla fall... knoppen slog aldrig ut. Nä, den försvann! Ja, faktiskt försvann! Den måste ha trillat av, men varför? Och varför kan jag inte hitta den? Den är spårlöst försvunnen! Men vad som är nästan ännu konstigare är att den blomman som blommade och som jag tog kort på; den blommar IGEN!! What??? Det har jag aldrig varit med om förut! Och det är verkligen samma blomma som blommade idag igen! Kolla här får ni se:
Och knoppen som ramlade av och försvann skulle ha suttit på det där lilla skottet som ni kan se precis mellan handtagen. Klicka på bilden så den blir större, så ser ni bättre.
Här kommer en närbild på den nya blomman:
Titta mellan de två ljusa bladen så ser ni lite av den vissna blomman som blommade den 18 maj!
Kan det vara så att den här blomman kompenserar för knoppen som ramlade av och aldrig fick en chans att blomma? Kan blommor reinkarnera? Haha.. man kan nästan tro det i alla fall!! :P
Det får vara hur det vill med den saken - glad blev jag i alla fall! :D

Anneli.

Inga kommentarer: