Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 13 juni 2014

Välkommen fredag!

Välkommen fredag! Jag hade egentligen tänkt att vara ledig från jobbet idag och få lite långhelg, men det blev inte riktigt så.. Jennas husse frågade om jag kunde gå ut med henne då han oplanerat fick hoppa in på på sitt jobb, så jag sa ja och hoppade oplanerat in på mitt jobb! ;P
Jag träffade en kompis utanför där Jenna bor så vi fick sällskap av henne! Eftersom jag inte hade något jobbrelaterat inplanerat så gjorde vi oss ingen brådska utan tvärtom tog vi det väldigt lugnt!
På Jennas och mina promenader brukar vi passera ett stort hus som kommunen äger men som just nu inte används eftersom det behöver repareras, och på baksidan av det huset är det en stor, härlig tomt. Där dristade jag mig idag att för första gången släppa Jenna lös och låta henne springa fritt. Gu' va glad hon blev! Och gissa om hon sprang; som en skottspole - fram och tillbaka! Och så hittade hon förstås jättespännande pinnar som hon var tvungen att ligga och gnaga på. Och sen sprang hon ännu mer! :D Det var en fröjd att se henne! Såå himla glad! :D
Tyvärr hade jag inte min kamera med mig (fotot här ovan är från ett tidigare tillfälle) så det blev inga bilder eller nån video tagen, men det kanske jag kan ordna en annan dag! :D

Nu ska jag slita lite på soffan och byxbaken, lägga upp fötterna i högläge (aj, ont!) och bara softa resten av kvällen! Imorgon ska jag åka till Borlänge och hälsa på min kära tvillingsyrra på sitt jobb hos Åsa och kanske åker vi till IKEA... det gör vi nog..!! :D

Ha en härlig helg, kära bloggläsare!

Anneli.

Inga kommentarer: