Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 3 juni 2014

Badtips

Jag älskar att bada! Både i sjö och badkar!
Än är vattnet lite väl kallt i våra svenska sjöar så jag håller mig till mitt badkar än så länge!
Nånstans på nätet (minns inte var...) hittade jag denna:
Precis vad jag behöver! :o)

Om nån vill få tag på mig så hittar ni mig i badkaret! ;o)

Anneli.

4 kommentarer:

Sabine-Välbefinnaren sa...

Jag brukar bada i epsomsalt, men inte bakpulver. Super avslappnande, lugnande och renande. Ger kroppen magnessium också, så kanon om man har brist. Ska kolla upp de där med att bada med bakpulver. Tack fö tipset. Ha de gott. Kram

Anneli Sjögren sa...

Hej Sabine!
INTE bakpulver!! Bikarbonat!!!
Baking powder= bakpulver. Baking soda= bikarbonat! Det är många som inte vet skillnaden eller blandar ihop dessa!
Jag blev väldigt avslappnad efter mitt bad! Härligt!! :D

Sabine-Välbefinnaren sa...

Hejhej, tänkte först att de va bkarbonat men google translate innan och då visade det bakpulver. Men ok, bikarbonat it is! =) Läste en hel del om bikarbonat och jag tror att de finns mycket mer att läsa. Jag ska fortsätta. När jag var i tonåren läste jag att borsta tänderna med bikarbonat gjorde de vitare, så det testade jag då. Pulvret har en del egenskaper alltså. Kram kram på dig

Anneli Sjögren sa...

Ja, jag både borstar ränderna i bikarbonat och dricker vatten med 1 tsk bikarbonat i varje morgon! Det hjälper kroppen att bli med basisk.
Bikarbonat kan man tvätta håret i också, men jag föredrar att tvätta det i en blandning av ägg, honung och äppelcidervinäger! Works like a charm! :D Lika så att göra naturlig deodorant med bikarbonat, potatisstärkelse (eller annan stärkelse) och ekologiskt kokosfett! :D Mycket bra saker man kan använda bikarbonat till! :D
Kram!!

PS: Kolla gärna in min andra blogg http://anneli-in-da-greenhouse.blogspot.com - där har jag skrivit en del om bikarbonat och vad jag använder det till! DS.