Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 30 juni 2014

Ytterligare en annan del av Stockholm

Igår hade jag en supertrevlig dag med min Ärkepolare "tantista"! Vi hade bestämt träff kl 13.00 för en lunch på den Indiska restaurangen Hurry Curry på Hötorget.
Jag var där ovanligt tidigt och medan jag väntade på tantista filmade jag det här:
Och så fotade jag Hötorget från andra hållet än jag filmade (med ryggen åt Hurry Curry):
När tantista hade kommit och vi ätit god Indisk mat, druckit varsin kopp kaffe och suttit och pratat en stund var det dags att gå och hämta ut biobiljetterna, möta upp Adrian vid Åhléns på T-centralen och sen gå till bion.
Filmen vi såg var Maleficent, och den var jättebra! Jag kan verkligen rekommendera den! Självklart är "smaken som baken" och alla kommer säkert inte att gilla filmen, men gillar du sago-, fantasy- och äventyrsfilmer så tror jag absolut att du kommer att gilla den! :o)

Efter bion promenerade vi alla tre till MAX-restaurangen som ligger vid Kungsträdgården och köpte lite "mat" (ja, det är ju inte det nyttigaste man kan äta...) som vi sen åt på en parkbänk i just Kungsträdgården. Vad vi inte visste när vi satt där var att Rolling Stones just tagit in på Grand Hotel inte långt därifrån! Det hade ju varit kul om vi hade sett dem när de kom! Men det kanske var lika bra att vi inte gjorde, för jag vet inte hur jag skulle kunnat tygla tantista... :P Hon har en "sweet spot" och särskild faiblesse för Mick Jagger och hade hon fått syn på honom vet jag inte vad som hade hänt...!! ;-) Jag hade nog inte kunnat hålla henne!! Hehehe..! Men vi får ju se dem imorgon så då får hon förhoppningsvis sitt lystmäte! :D
Men idag är idag... Nu ska jag äta lite frukost/frunch och sen meditera. Lite senare i eftermiddag får jag besök! Det kanske jag skriver mer om senare, men nu: mot köket! :D

Anneli.

2 kommentarer:

tantista sa...

He he he he! :p

Anneli Sjögren sa...

Är det allt du har att säga till ditt försvar?? ;-) Hihihi!! :o)