Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 17 mars 2012

Jannes Tarotkort

Här kommer nu de utlovade bilderna på Jannes Tarotlekar:
Klicka på bilderna för att få upp dem större!

PAGAN TAROT:
Här ovan ser ni Pagan Tarot-kitet med tillhörande förvaringspåse. Baksidan på korten är en grön variant på ett av korten som ni ser på de två korten som står upp lutade mot lådan.
Här ovan en närbild på några av korten. Som ni kan se så är många väldigt moderna, t ex med en dator på en av bilderna!

DA VINCI TAROT:
Da Vinci-korten här ovan är baserade på hans målningar och förstås då betydligt äldre i sitt bildspråk.
Det är förhållandevis många av korten som avporträtterar barn, och ett t o m där ett barn blir ammat!! Det gillar ju jag som är Amningsrådgivare!!! :P

När Janne fick hem korten och tittade igenom dem (han hade ju bara sett dem på internet, och aldrig i verkligheten) så var han först lite besviken. Han sa att om han hade sett dem i en affär så hade han nog inte valt dessa Tarotlekar, men sen när han fick prova/leka med dem så gillade han dem mer och mer och nu är han helnöjd med sina val!! :D

Även jag som först tyckte att dessa kort inte "talade till mig" tycker mer och mer om dem!!
Janne och jag träffade Katta och Nettan i lokalen idag och då provade vi att tolka Jannes kort för varandra, och det gick hur bra som helst!! :D

Tarot är verkligen "min grej"!! Jag älskar att hålla på med Tarotkort!! Dessutom är jag ganska duktig om jag får säga det själv..!! :D
Men jag är noga med att tala om att jag inte är nån spåkärring!! När jag lägger Tarot för någon så ger jag vägledning och är coach! Att spå någon skulle aldrig falla mig in - för mig känns det flummigt!! :P
Däremot så använder jag Tarotkorten tillsammans med min intuition och "vet" saker om andra som jag rimligtvis inte kan ha en aning om - och det är flummigt så det räcker tycker vissa...!!
Men det är väl med "flum" precis som med skönhet; i betraktarens ögon...!!

Anneli.

2 kommentarer:

Minnah sa...

Jättefina kort.

Fin blogg du har.

Kram Minnah

Anneli Sjögren sa...

Hej Minnah och tack för din kommentar! :D
Ja, Jannes Tarotkort är jättefina, men jag gillar mina egna ännu mer!! Jag använder oftast The Quest när jag jobbar - det är Tarotkort som verkligen pratar med mig!!
Jag var in på din sida och gillade den skarpt!! Skrev genast i att jag vill prenumerera!! :D