Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

måndag 19 mars 2012

Tack!

Tack alla ni som höll tummarna idag när vi (=Södra Dalarnas Serviceteam, Socialt företag) hade möte med Framtidsbanken!!
Mötet gick jättebra och nu har vi lite mer "kött på benen" inför nästa ansökan om Projektpengar! :D Självklart finns inga garantier, men jag tror i alla fall att vi har en god chans att få bifall denna gång!! Sista ansökningsdagen är den 9 april, och sen tar banken okänd tid på sig för att gå igenom alla ansökningar, så när svar kan förväntas har jag ingen aning om. Det blir till att gå i väntans tider igen..!!

Nåt annat positivt som kom fram på mötet är att det verkar som att kommunpolitikerna äntligen satt sig ner för att se hur de ska kunna hjälpa oss igång!! Det troligaste är att det förslag som vi gav, d v s att kommunen köper tjänster av oss, också är det som kommer att ske.
Inte heller här finns några garantier, med det känns i alla fall mer hoppfullt!! Sen hur lång tid det tar för "kommungubbarna" att ta beslut, ja DET står skrivet i stjärnorna..!! Den som lever får se...!! Men nog fasen börjar hoppet att spira igen!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: