Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 31 mars 2012

Normal.... eller??

I förmiddags när jag lyckats ta mig ur sängen och klev ut i den lilla hall som finns utanför sovrummet hörde jag från nedervåningen att far och son hade en konversation om att vara "normal". Adrian frågade sin far: "Vem är minst normal av mamma och mig? Det måste ju vara mamma för hon spelar Minecraft"!
Gissa att jag fick mig ett gott skratt!! :D En fantastisk start på min dag!! :D
(Och för er som inte vet så kan jag tala om att Minecraft är ett dataspel som är väldigt populärt bland ungdomarna - och mig!!!) :P

Men apropå det här med att vara "normal"... VEM är egentligen normal? Vem BESTÄMMER vem som är normal?? Och är det egentligen nåt man ens vill vara??

Janne brukar säga att en av de saker som gör att han står ut med mig är att jag är lite galen...!! :P Inte "normal" alltså...!!
Nä "normal" är inget jag strävar efter!! Mitt måtto är ju lite skämtsamt uttryckt: "Man får väl va´ som man e´ när man inte blev som man skulle"!! ;-) (Uttalas på Stockholmska!!)
Ja, och gäller det mig - så måste det ju rimligtvis även gälla andra, så var dig själv och våga visa vem du är!! Det försöker jag göra!! Visa vem jag är alltså..!!
Sen får man väl "skärpa sig" i vissa lägen...!!! Hihi..!!

Anneli.

7 kommentarer:

tantista sa...

Ha ha ha, jätterolig bild! Tagen hemma hos dotera, ser jag :)

tantista sa...

Visst är den från då när du blev tvångsklippt? Jag tänkte spara bilden och har döpt den som att den är tagen 2011, det stämmer, va?

Anneli Sjögren sa...

Men SHIT tantista!! Vilken falkblick du har!!!
Jo, det stämmer!! Bilden är tagen den 24 oktober hemma hos Linnéa när hon "tvångsklippte" mig!!
Jag redigerade bilden lite genom att beskära bort mina fastbundna händer...!! :P Det hade ju liksom inte med dagens inlägg att göra..!! :D Men annars tyckte jag att den passade in!! Hehehehehe...!! :P

tantista sa...

Ha ha ha dina bakbundna händer hade ju kunnat föra tanken till en tvångströja, annars - fniss!

Anneli Sjögren sa...

Hahahahaha!!! Ja, fast de var inte BAKbundna...!!! :P

Lesly Valencia sa...

Ja det är en intressant fråga. När jag var yngre ville jag bara vara normal som alla andra. Passa in. Men det gick ju aldrig.Sen dess har jag skaffat min egna stil.

Jag kommer ihåg en dag när jag skulle på en jobbintervju och så sa jag till min dåvarande kille att jag borde klä mig mer propert och inte för mycket min egen stil.

Så svarar han "Vadå du har väll ingen speciell stil"? Då blev jag ledsen. Jag vill inte längre vara som alla andra...

Anneli Sjögren sa...

Lesly: Vad vet killar om stil..?? :P
Att bara vara sig själv är inte det lättaste...! När jag var ung och vacker (nu är jag bara vacker...) så försökte jag alltid att vara annorlunda - mig själv!! Brydde mig inte det minsta om mode eller trender utan försökte bara hitta det som kändes som jag.
När jag flyttade från Stockholm till landet märkte jag att här är det många gånger svårt att ha en egen stil...! Speciellt för unga! Sticker man ut förmycket kan man ge sig fasen på att nån kommer och "slår tillbaka en i ledet" igen...!! Här liksom törs man inte vara annorlunda och man har ögonen på sig på ett helt annat sätt än i en storstad. Synd tycker jag...!!