Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 15 november 2012

T-J-O-H-O-O-O-O

Ja, nu sitter jag här igen fast jag borde gå upp och lägga mig...!! Resten av familjen sover, men jag sitter med hörlurar över öronen och Metallicas "One" strömmar in i mina öron!! *Njuter* :D
Det är som att jag behöver "rensa öronen/rensa hjärnan" efter dagen som till stor del gått åt till att prata med och lyssna på andra! Finns inget bättre sätt att göra det på än genom musik!! ♥

Företagandet fortskrider som planerat! I 3½ timme har vi haft informationsmöte med bl a Arbetsförmedlingen och Kompetensbyrån idag och innan det så var Nettan, vår ordförande och projektledare Eva samt vår mentor Bengt på möte med kommunen! Vi ska bl a få vara med och ordna med Julskyltningen den 2 december!! Och så blev vi tillfrågade om vi ville ta hand om kommunens "bidrag" till Earth hour den 23 mars nästa år! Vi får typ fria händer att ordna med nån form av "jippo" för kommunens innevånare!!
Om vi är glada?? Näe... hur kan ni tro det??? Vi är EXTATISKA!!!! :D :D :D

Efter mötet åkte jag och handlade mat som vi ska göra och äta tillsammans imorgon! Vi vill införa "fredagsmys" på företaget och var är då mysigare än att äta lunch tillsammans!?! Sen blir det mer planering och att fylla i massa frågor som Skatteverket har skickat till oss!! Sen tar vi helg!! :D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Igår åkte Janne och jag till lasarettet och hälsade på granntanten. Jag frågade henne vad som egentligen hade hänt och det hon berättade var ganska hårresande: Hon hade precis satt in lite mat i ugnen för att få i sig lite middag när hon helt plötsligt bara ramlade - "benen vek sig på mig" sa hon. Detta var alltså vid ungefär 17-tiden på eftermiddagen. Trots smärtan kröp hon bort till telefonen för att ringa efter hjälp, men den fungerade inte!! Så där låg hon på köksgolvet med brutet ben hela kvällen, natten och dagen ända till Janne förstod att nåt var fel och hittade henne på eftermiddagen!! Men stackars tant!!! Vilken skräck!! Nästan ett helt dygn låg hon där utan att veta om nån skulle upptäcka henne i tid!!
Nu är hon i alla fall opererad och mår efter omständigheterna bra! På lördag ska vi åka upp och hälsa på henne igen och ta med lite grejer som hon ville ha.
Ja, så kan det gå när inte haspen är på..!! Det ska faan bli gammal...!! :-/

Anneli.

Inga kommentarer: