Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

tisdag 10 september 2013

Att parkera i Falun

Idag har jag varit i Falun på Nätverksträff med andra Sociala företag. Kl 10.00 skulle träffen dra igång och jag var där i god tid! Trodde jag...
Alltså.. jag hittar inte så bra i Falun så jag hade i förväg kollat färdvägen på eniro för att vara säker på att hitta och komma i tid, och kl 9.50 stod jag med bilen utanför på gatan där vi skulle vara. Men var skulle jag parkera?? Det fanns inte en enda parkeringsplats i närheten och jag åkte runt flera kvarter bort för att hitta en parkeringsplats - men icke! Alla gratisparkeringar var upptagna och de lediga betalparkeringar jag lyckades hitta var korttidsparkeringar där man bara fick stå i en timme. Så jag fortsatte att köra runt, fråga folk, köra vidare och nästan köra vilse... och när jag efter nästan 30(!) minuter äntligen hittade en parkering med lediga platser var jag gråtfärdig och helt slut!

Sen kom nästa problem... Det kostade pengar att parkera där! 15 kr/timmen stod det på parkeringsautomaten, och jag hade inte så mycket pengar i kontanter - jag skulle ju stå där i nästan 5 timmar! Alltså började jag gå gatan fram på jakt efter en uttagsautomat - stressad som bara den!!  En kille kom gående åt mitt håll och jag frågade honom var man kunde ta ut pengar och han förklarade vägen. Väl där tog jag ut en hundralapp och tänkte att jag skulle försöka växla den till mynt i nån av de affärer och caféer jag hade passerat på ditvägen. Men ingenstans kunde de växla!
Vid det här laget kände jag tårarna bränna bakom ögonlocken och jag funderade allvarligt på att strunta i alltihop och åka hem!

På väg tillbaka till bilen passerade jag betalautomaten igen och nu såg jag det jag borde ha sett från början: det gick att betala med kontokort!!! Meh åååååååh!!!! Jag var så stressad att jag bara tittat efter hur mycket det kostade och totalt missat det här med kortbetalning!! Aaarrrggghhh!!! Så fram och in med kortet (68 kronor kostade det!), ta biljetten, gå till bilen, sätta fast den på insidan av framrutan och sen halvspringa till adressen där Nätverksträffen redan var i full gång. 40 minuter sen smög jag in och satte mig längst bak.
Jag såg på borden att de andra hade fått kaffe och macka, men det fanns ingenting kvar av det. Och jag som inte ätit nån frukost... Men det är tur att jag är van vid att fasta! Det är inte längre något problem att vara hungrig i några timmar - jag visste ju att lunchen skulle serveras kl 12.00!

Och apropå lunch; när man som jag är vegetarian så kan man aldrig vara riktigt säker på att man faktiskt får nån lunch! Många tror ju att vegetarianer äter fisk eller t o m fågel (vilket för mig är helt obegripligt!) och serverar nåt sånt, eller så har de haft köttbuljong eller animaliskt margarin i maten och inte tänkt på att en vegetarian inte äter sånt, men idag blev jag både förvånad och glad! ALLA som var med på Nätverksträffen fick vegetarisk mat! :D :D :D Det har jag aldrig varit med om förut! Vi fick en jättegod linssoppa och rent kriminellt gott hembakat bröd! Mums!! :D
Så trots det dåliga starten på dagen så blev den riktigt bra till slut! :D Men parkera i Falun... kommer det förhoppningsvis dröja innan jag behöver göra igen!!

Anneli.

Inga kommentarer: