Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 15 september 2013

Samling vid pumpen

Saker och ting blir inte alltid som man förväntar sig. Det vet ni säkert!!
Och det är inte alltid som man har koll heller... fast man tror det...!

När jag med andan i halsen glider in i vallokalen här i Nyhyttan och tror att jag är sen visar det sig istället att jag är tidig..! Vallokalen öppnade kl 14.00 - inte stängde!! Detta resulterade i att jag var den första här att rösta! :D
Efter att man hade röstat fick man ta fika om man ville. Hembakade bullar och kakor, och kaffe och té. Hembakat... med smör och kärlek... och så fastar jag idag!! Ja, det är väl lika bra det så slipper jag de extra kalorierna!! :P

I alla fall, innan jag hann därifrån så började traktens väljare att droppa in och jag blev sittande med en kopp té i handen. Det är så här förstår ni att huset som vi bor i ligger lite avsides i byn och jag har extremt dålig koll på övriga bybor! De flesta av dem verkar däremot ha full koll på vem jag är av nån underlig anledning..! Man kan ju undra hur...

Moving on with my story... Vad jag upptäckte idag var att vallokalen blev en trevlig samlingsplats för grannar att träffas och skvallra lite och jag passade på att "pejla in" de människor jag (mer eller mindre ovetandes) lever mitt ibland.

Vid "mitt" bord satt byns äldsta innevånare; en dam som fyllde 100 år i vintras! Jag hade inte en susning om att det bor en 100-åring här i närheten!! Vid samma bord satt även några personer som bott hela sina liv här i byn och gått i skola här på den tiden när varje liten by hade en egen skola, och de berättade lite om hur det var back then. Det var jätteroligt och spännande att lyssna och jag blev sittande i över en timme!

En sak är säker; nästa gång det är dags för val så kommer jag att vara en av de första som kommer! Det är ju jätteroligt att få lära känna folk från trakten och höra dem berätta om det som pågår här och hur det var förr! :D

Har jag nämnt att jag är supersocial?!? :P

Anneli.

Inga kommentarer: