Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 7 september 2013

Badankspsykologi

Igår var jag alldeles för trött för ett blogginlägg!!
Nettan och jag hade varit uppe i Leksand på Handledarträff och det var jag som körde både dit och hem. På programmet stod bl a ett föreläsning om kommunikation med Eberhard Berg, författare, föreläsare och pensionerad läkare. Jag måste säga att det var jättebra!! Eberhard var rolig att lyssna på, hade mycket vettigt att säga och använde sig av ett väldigt ovanligt men roligt sätt att tydliggöra vad han menade! Eberhard påstod sig vara Europas ende Badankspsykolog, och badankor var just vad han använde för att illustrera sina teser/påståenden:
Alla badankor hade sina egna namn och Eberhard berättade att han har många fler badankor hemma som han tar med och använder beroende på vilken typ av föredrag han ska ha och vilka han ska ha det för. Men dessa var de han tog med till vårt föredrag! Ett snilledrag tycker jag, för samtidigt som man kan känna igen sig i de olika personligheterna och reaktionerna han pratade om så blir det inte så personligt när de gestaltas av badankor...!! :P

Idag har Janne och jag varit i Västerås och bl a annat handlat på IKEA. Vi har köpt en bäddsoffa och ett soffbord till Martin. Det börjar ju närma sig att han ska få flytta till sin egna lägenhet i Stockholm! Spännande värre - speciellt för honom! :D

Men nu ska jag titta lite på TV innan jag ska gå och lägga mig! Over and out!

Anneli.

Inga kommentarer: