Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 12 september 2013

L'amour... Oh la la!!

Sen mitt parkeringsäventyr i Falun i tisdags har jag varit extra trött, och inte blev det bättre av att jag helt oplanerat fick jobba över 1½ timme idag...! Men snart är det helg och jag kan sova och slöa hur mycket jag vill - hoppas jag...! :P

Förutom att jobba har jag också hälsat på farbror Larsson igen (skrev om förra gången HÄR) och idag var han betydligt piggare och gladare än förra gången jag hälsade på honom! Han har nämligen gått och blivit kär!! (Farbror Larsson är snart 90 år!) För några veckor sen träffade han en kvinna och när jag frågade hur de hade träffats sa han: "hon satt bara där på en stol, så jag bjöd hem henne på en kopp kaffe och hon sitter här än"! Och föremålet för hans känslor tittade på mig, log och sa "och så sa det bara klick"! :D
♥ L'amour ♥
Man kan ju inte bli annat än glad ända in i hjärteroten! :D

~~~~~~~~~~~~~~

Mina planer för resten av veckan är:
På jobbet: Det är ju fredag imorgon vilket betyder att jag ska försöka avsluta det jag har kvar på min "to do-list" och sen ha lite "fredagsmys" med de andra för att summera ihop veckan som gått.
Hemma har jag lovat Adrian att vi ska göra nån god mat - vad är inte bestämt än, men vad det än blir så ska vi ha vitlöksbröd till! Både Adrian och jag älskar vitlöksbröd! Mmmmm...!!
Lördag och söndag är ingenting inplanerat, men om jag orkar ska jag baka nåt gott tror jag. Vi får se! Kanske jag rent av ska fortsätta att experimentera på de där sockerfria muffinsarna jag skrev om HÄR och se om jag kan förbättra dem på nåt sätt! Blir de tillräckligt bra så lovar jag att dela med mig av receptet! (Sist blev de väldigt goda, men lite kompakta.) Men först ska jag orka baka dem, och det har vi inte sett än..! Stay tuned to find out!! :D

Anneli.

Inga kommentarer: