Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

fredag 20 september 2013

Ovanligt pigg

Ja, så är det! Idag har jag varit ovanligt pigg! Härligt!! Det är bara att passa på att njuta av dessa sällsynta dagar! :D

Men förhoppningsvis kommer de i framtiden inte att vara lika sällsynta för jag har köpt:
(Klicka på bilden så blir den större!)
Macapulver sägs ge energi och förbättra uthålligheten. Det innehåller bra näring och stärker immunförsvaret. Det sägs också bättra på libido och sexuell förmåga hos både män och kvinnor... Jojo!! ;-) Jag får se till att inte äta för mycket, för då kanske Duracell-kaninen får konkurrens..!! *Blink blink* ;-)
HÄR kan du läsa mer om och beställa Maca.

Dong Quai påstås ha många hälsobringande egenskaper och är i Kina en vanlig kvinnomedel då det bl a hjälper mot gynekologiska besvär. Det innehåller antioxidanter och har antiinflammatoriska egenskaper och det hjälper mot sömnbesvär och fysisk och mental trötthet, vilket är anledningarna till att jag ville prova Dong Quai.
HÄR kan du läsa mer om och beställa Dong Quai.

Jaha... Hur får man då i sig dessa pulver?? Ja, jag hittade på att göra såna här:
Chokladbollar!! :D
Tyvärr blev just de här inte så goda.. ätliga, men inte så goda!! Däremot väääldigt nyttiga!! :P Jag bytte ut socker och havregryn mot dadlar och mixade nötter och det hade nog blivit gott om det inte var för Dong Quai-pulvret som visade sig ha en besk och genomträngande smak! Hmmm...!! Hur jag ska få i mig detta beska pulver - ja, det vete sjutton, men nåt ska jag väl hitta på! Men nästa gång jag gör supernyttiga chokladbollar så blir det utan Dong Quai, för visst är det bra med godsaker som är nyttiga - men de ska ju också vara just GODA!! Eller hur!?!

Anneli.

Inga kommentarer: