Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 22 september 2013

Igår, idag och imorgon

Sen jag skrev att jag var ovanligt pigg i förra blogginlägget så har jag varit ovanligt trött...!! Typiskt...!! :-/

Nästan alltid när jag vet att jag måste upp nästa morgon för att göra nåt särskilt så sover jag extra dåligt - och ibland snudd på inget alls, och med anledning av detta tog jag en insomningstablett natten till igår. Vi hade nämligen bestämt att vi (Janne och jag) skulle åka till Martin för att hjälpa honom städa ur lägenheten och handla på IKEA.

I alla fall: insomningstabletten gjorde absolut ingen nytta!! Jag sov nästan inte en blund på hela natten! Så gissa att jag var trött hela dagen igår! Trots det så åkte jag med till Stockholm och städade det jag orkade - vilket tyvärr inte var så mycket som jag hade hoppats orka.
Några som däremot orkade jobba var:
Janne och Martin. Far och son!
På bilderna håller de som bäst på att montera ihop Martins bäddsoffa! När det var gjort åkte vi till IKEA och handlade sånt som Martin kommit på att han behöver och sen fortsatte montering av fler möbler innan vi åkte hem. Vid 00.30-snåret var vi hemma igen.

Natten till idag sov jag istället som om jag var medvetslös! Jag kommer knappt ihåg att jag gick och lade mig, men rätt som det var så var klockan 9.30 och det var dags att vakna!
Idag har jag nämligen haft lunchgäster. Tvillingsyrran Rosali och hennes brukare Åsa var nämligen här och hälsade på! Åsa har varit i lokalen flera gånger men aldrig i Da House - förrän idag! :D
Det blev Lasagne till lunch och mina gäster lät sig väl smaka!
Och så här lite blev det kvar efter att alla var mätta och belåtna (och med alla menar jag Åsa, Rosali, Adrian och jag):
Efter att vi ätit oss mätta på maten skulle vi äta efterrätt var det tänkt, men det fick vänta ett tag - så mätta var vi!

Rosali gjorde en körsbärspaj som stod i ugnen medan vi åt lasagnen:
Och Åsa hade med sig vaniljglass som vi hade till. Vilket kalas!! :D
Så här lite blev det kvar av körsbärspajen, men då ska jag i ärlighetens namn berätta att vi fick hjälp med att äta den utav min "målarkompis" och hans fru som kom på en överraskningsvisit! :P

Imorgon är det dags att jobba igen efter en veckas "semester"! Jag känner mig inte speciellt utvilad eftersom denna semester inte har bestått av nån rekreation över huvud taget, men det går nog bra ändå! Eftersom jag jobbar på eftermiddagarna så behöver jag inte tvinga upp mig tidigt på morgonen som tur är! :D
Så; ny vecka - nya möjligheter! 

Anneli.

Inga kommentarer: