Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

torsdag 29 maj 2014

Anneli ♥ Da House = sant

Idag har jag varit ute i mitt älskade Da House nästan hela dagen! :o)
Efter en stor kopp té i vårt boningshus (ingen frukost för mig - jag fastar idag!) gick jag ut till Da House för att ta hand om röran från igår då jag hade min Mediala utvecklingscirkel som vanligt på onsdagar.
Städning var det som stod på schemat och jag började med att ta bort kritor, vattenfärger, papper och penslar från extrabordet jag hade ställt upp i vardagsrummet för att vi skulle kunna sitta och måla Auragrafer (klicka HÄR så kommer du till ett blogginlägg som förklarar och visar vad Auragrafer är för något). Att få bort färgrester från torrpastellkritor och intorkad vattenfärg är inte det lättaste, men jag tror jag fick bort det mesta!
Ett exempel på auragraf.
På tur att tas omhand efter det var disken! (Den hade inte försvunnit eller mirakulöst diskat sig själv den här gången heller!!)  ;-) Att diska - om det inte är för mycket eller för ingrott - kan vara ganska vilsamt på nåt vis.. och vad man än tycker om det så är det något som trots allt måste göras!

Janne fick komma in och hjälpa mig att ta bort extrabordet och sen hjälpte han mig att dammsuga. Skönt att slippa göra det själv, för jag får så ont i kroppen av det..! :-(
När Janne var färdig med dammsugningen vek jag alla filtar, snyggade till i soffan och på soffbordet och sen var det krukväxternas tur att bli lite ompysslade! Eller... ompysslade och ompysslade... de fick vatten helt enkelt! :P

När jag var färdig med städningen kokade jag mig en kopp té, satte på musik på stereon och dök ner i soffan med en bok om 5:2-dieten som jag fått låna av en kompis. När jag inte orkade läsa mer bytte jag från hårdrock till meditationsmusik, pallade upp mig med kuddar i soffan och mediterade i 35 minuter. Aaaaaah....! Sååå skönt! :o) Sen läste jag lite till innan jag gick in till man och son och mixade mig en nyttig smoothie - som naturligtvis höll sig inom ramen för de 500 kcal jag får äta på en fastedag! :D

Ja, det var min dag. Jag hoppas att ni andra har haft en bra dag också!

Anneli.

Inga kommentarer: