Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 17 maj 2014

Tyvärr sant...

"De flesta människor lyssnar inte med intentionen att förstå; de lyssnar med intentionen att svara".
Detta är ibland smärtsamt sant...

De flesta av oss har säkert varit med om att bli avbrutna med goda råd vi inte bett om, den andra personens egen åsikt eller erfarenhet kring det du vill prata om - när det enda man behövde var någon som lyssnade och försökte förstå...

Varför gör vissa så här? Många gånger av välmening - det är jag övertygad om! Eller kanske för att de blir obehagliga till mods; det påminner kanske för mycket om något de själva varit med om och mår dåligt över... eller så orkar de helt enkelt inte lyssna... Jag vet inte! Jag vet bara att jag avskyr när det händer! :-(

Anneli.

Inga kommentarer: