Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 31 maj 2014

Oväntad grönska... trots allt!

Kommer ni ihåg min lilla odling på köksbordet? Jag hade ju planterat majs i gamla mjölkkartonger och satt några mungbönsgroddar i tre blomkrukor.
OM ni kommer ihåg det så kan ni lika gärna glömma det igen, för av majsplantorna som kom upp har bara en enda överlevt och mungbönsgroddarna kom inte ens upp! :-/
I de 3 blomkrukorna där jag hade satt böngroddarna satte jag istället frön från en Butternut-pumpa som jag hade köpt och ätit upp, och efter nån vecka kom 2 av 9 frön upp.
2 av 9... Det var dålig utdelning tänkte jag, men visst var det kul att åtminstone några klarade sig!

I den krukan som ingen av fröerna hade tittat upp satte jag istället sallad som Janne hade köpt - ni vet sån där kruksallad man kan köpa i vanliga mataffärer. Jag tänkte att salladen skulle fortsätta att växa och ge ny sallad om jag satte den i en kruka. Döm om min förvåning när jag idag - ett par veckor efter att jag satte ner kruksalladen upptäckte att 2 butternut-pumpefrön trots allt klarat sig och börjat växa - tillsammans med salladen! Dessutom hade det kommit upp en till av fröna i en av de andra krukorna! Så nu ser det ut så här:
Nu väntar jag bara på att meteorologerna lovar frostfritt så jag kan plantera ut plantorna i grönsakslandet! Jag hoppas att den där sista majsplantan överlever tills dess... Time will tell!

Anneli.

Inga kommentarer: