Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

lördag 3 maj 2014

Lust

Idag har jag haft något så (för mig) ovanligt som LUST! :D Jajjamensan! Så jag tog min lust och gick ut i köket och bakade! För det var precis det jag hade lust med! :P (Vad trodde ni?!?) ;-)

Jag har tagit ett beslut om att dra ner mitt glutenintag till ett minimum och förhoppningsvis sluta helt så småningom. Gluten finns i vete, råg och korn. Men däremot inte i havre och det jag hade sån lust till var att hitta på ett bröd med havre som en av ingredienserna. Och det gjorde jag - med den äran om jag får säga det själv!

Jag har ju bakat glutenfritt bröd i 4 - 5 år, men det har ju varit LCHF-bröd som visserligen varit helt Ok och ibland t o m riktigt gott, men nu var jag sugen på att få brödet ännu lite mera brödlikt än vad LCHF-bröd blir och med havre i smeten/degen blev det faktiskt det! Mission accomplished! :D Att jag dessutom "uppfann" receptet as I went along och det blev så bra gör ju inte saken mindre rolig!
Tyvärr tänkte jag inte på att ta några kort och nu ligger bröden i frysen, men jag gjorde som små frallor som såg ut som fullkornsfrallor så ni får använda er fantasi och tänka er hur de ser ut! :P Himla goda blev de i alla fall. Till och med Adrian godkände dem! :D

Innan jag ev lägger ut receptet så vill jag baka dem en gång till och finslipa lite på måtten och då kanske jag även kommer ihåg att fota dem kan man ju hoppas! Men det kommer lite längre fram!

Anneli.

Inga kommentarer: