Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 18 maj 2014

Livets små glädjeämnen

"Den som kan glädjas åt lite har mycket att vara glad för" säger ordspråket.
Jag blir nästan löjligt glad åt två (som jag kommer på just nu...) små saker:
1. När solen lyser på mina kristaller som hänger i fönstren så att det blir som massor av små regnbågar på väggar, golv och tak.
2. När mina krukväxters knoppar slår ut - speciellt de som inte blommar så ofta!
Idag har jag fått vara med om båda de sakerna! :D
Något foto på de små regnbågarna har jag inte, men väl på blomman som slagit ut:
Samma krukväxt som förra gången (den vissna blomman syns i bakgrunden), och på bilden syns även en av mina kristaller! :D
I samma fönster som denna blomma står (ute i Da House) står en lika dan till, och även den har två knoppar:
Ser ni dem? En är till höger i bild och den andra är vid fönsterhandtaget till vänster i bild. Här en närbild:
Såna här saker får mig alltid på bra humör! Så kalla mig lättroad, men hellre det än tvärtom!

Anneli den glada.

Inga kommentarer: