Hjärtligt Välkommen!

Välkommen till min blogg! Jag som skriver den här bloggen är en riktig mångsysslare både vad gäller professioner och intressen, så bli inte förvånad om de ämnen jag skriver om inte verkar höra ihop alla gånger!! ;-) Min fysiska hälsa fick gärna vara bättre, och jag jobbar på att det också ska bli så, med bl a naturmedicin och homeopatmedel. I högerkolumnen hittar Du min e-mailadress och jag blir jätteglad om Du hör av Dig till mig om det är nånting Du undrar över! Kommentarer välkomnas förstås också! Kom ihåg att komma tillbaka och se vad jag svarade på din kommentar!!//Anneli.

söndag 27 mars 2016

Ändrade planer

Det blev ingen kurs idag - och lika glad för det är jag! Jag fattar inte hur jag skulle ha kommit upp i tid, och har faktiskt oroat mig för det! Men jag oroade mig i onödan - kursen blev inställd/uppskjuten.

Istället gick jag ut i Da House för jag tänkte färglägga lite i min vuxenmålarbok, men väl därute såg jag att mina krukväxter höll på att törsta ihjäl och när jag ändå skulle vattna dem så började jag med att klippa bort vissna blad, fylla på lite ny jord, och sen fick de vatten! :o)
Och så här fint (om man bortser från de skitiga fönstren) blev det!
Jag har nog Nyhyttans, eller t o m Avestas skitigaste fönster! I julas putsade jag dem på insidan, men det var alldeles för kallt för att stå ute och putsa utsidan! Och nu har jag inte haft nån som helst energi till att göra det... Vi får se om jag orkar prioritera fönsterputsning nån gång i "modern tid"...

När jag hade fixat med krukväxterna bytte jag några glödlampor och ordnade plats i ett av köksskåpen till fler glödlampor som jag köpte på mig igår när vi åkte till Stockholm. Och sen satte jag mig och färglade i målarboken. Eller, nä det gjorde jag inte. Jag satte på kaffe först! Men sen så! :o) Jag fortsatte med bilden på alla fiskarna:
Lagom till kaffet var uppdrucket var jag färdig med den! Men då hade jag en STOR kopp kaffe som tog en stund att dricka upp..!
Här kommer en närbild:
Jag har alltid önskat mig ett akvarium, men det här är nog det närmsta jag kommer. Ett akvarium kräver en hel del skötsel, och jag prioriterar min ork och energi till andra saker! Men när jag följer med Janne när han åker till Zoo-affären för att köpa kattmat så brukar jag stå och dregla på akvarie-avdelningen tills han är klar. Det får räcka med det för att "tillfredsställa" min längtan efter ett eget! :P

Anneli.

Inga kommentarer: